ده‌ها هـزار تن از مردم اسلـواکی به مناسبت نخستـین سالگـرد قتـل یک روزنامه‌نگار این کشور دست به تظاهرات زدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبـرگـزاری رویتـرز، هزاران تن از مـردم اسـلواکی در بـراتیسلاوا دست به تظاهـرات زدند.

تظاهرات ده‌ها هزار معترض در اسلواکی

ده‌ها هـزار تن از مردم اسلـواکی روز پنج شنـبه به مناسبت نخستـین سالگـرد قتـل یک روزنامه‌نگار این کشور دست به تظاهرات زدند. این روزنامه نـگار سرگرم تحقیق درباره فسـاد در اسلواکی بود. جنایت قتل این روزنـامه نگار به استـعفای نخسـت وزیر منتهی شد.

«جـان کوکیاک» به همراه همکارش «مارتینا کاسنیروا» در فوریه سال ۲۰۱۸ میلادی به قتل رسیدند؛ این در حالی بود که وی برای انتشار گزارشی پیرامون روابط مشکوک بین رجال سیاسی اسلواک و مافیای ایتالیا همچنین تقلب در بودجه کشاورزی اروپا آماده می‌شد. به گفته برگزارکنندگان، بیش از ۳۰۰ هزار تن در تظاهرات «براتیسلاوا» شرکت کردند. هزاران تن نیز در ۳۶ شهر و روستای دیگر اسلواکی تظاهرات کردند.

تظاهرات ده‌ها هزار معترض در اسلواکی

«ژوزف» پدر روزنامه نگار مقتول به تظاهرات‌کنندگان گفت که پسرش در آن واحد، توسط سرویس‌های اطلاعاتی، پلیس و سیاستمدار مظنون به فساد، تعقیب شده بود. دادستان اسلواکی چهار نفر از جمله یک زن را به دخالت در قتل محکوم کرده است. این زن در ازای دریافت ۵۰ هزار یورو و معافیت از بدهی ۲۰ هزار یورویی دست به این قتل زده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار