در گفت‌وگوی ویژه خبری مطرح شد؛

طالب‌زاده:بعد از ۱۱سپتامبر بیدارباشی در آمریکا به وقوع پیوست/ منتظمی:با سقوط رژیم صهیونیسم جهان و بشر آزاد می‌شود

برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری دوم اسفند ماه با موضوع آن سوی سکه آزاد اندیشی آمریکایی برگزار شد.

طالب‌زاده:بعد از ۱۱سپتامبر بیدارباشی در آمریکا به وقوع پیوست/ منتظمی:با سقوط رژیم صهیونیسم جهان و بشر آزاد می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب دوم اسفند ماه با موضوع آن سوی سکه آزاد اندیشی آمریکایی برگزار شد.

در ابتدای برنامه نادر طالب زاده دبیر کنفرانس افق نو با اشاره به تحریم هفتمین دوره این کنفرانس اظهار کرد: این کنفرانس از چند سال پیش شروع و سر و صدای زیادی را بر پا کرد چرا که بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر بیدار باشی در آمریکا به وقوع پیوست و افرادی به ایران می‌آمدند و درباره اقدامات و خفقان آمریکایی به سخنرانی می پرداختند و این کنفرانس‌ها به دلیل برگزاری در شهر‌های مختلف ده روز به طول می‌انجامید.

وی افزود: تقریبا هر ساله نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ نفر از سناتور‌های سابق، نویسنده‌های مطرح، کاندیدا‌های سابق ریاست جمهوری آمریکا در این کنفرانس حضور پیدا می کردند.

طالب زاده بیان کرد: کنفرانس آخرین بار ۸ ماه پیش در مشهد برگزار شد که افرادی از عالی‌ترین مقامات وزارت خارجه، دفاع و اطلاعات آمریکا در آن حضور داشتند و به افشاگری‌های بزرگ پرداختند.

وی ادامه داد: ما می‌دانستیم که این مسئله آمریکا را به شدت عصبانی خواهد کرد و آن‌ها تحمل این موضوع را نخواهند داشت و با اتهامات مسخره ایران را  مورد تحریم قرار می دهند.

طالب زاده گفت: زمان حادثه تروریستی اتوبوس زاهدان با اعلام تحریم علیه کنفرانس افق نو یکی بود و امریکا می خواهد جلوی اندیشه را بگیرد و قطعا به دنبال لیست مهمانان بعدی این کنفرانس هستند تا آنها را نیز تحریم کند.

وی ادامه داد: بیداری عقلا برای آمریکا بسیار خطرناک تلقی می‌شود و از همین رو آن‌ها عملا راه را بر این کنفرانس بسته اند و اگر کسی بخواهد در این کنفرانس در ایران شرکت کند مشمول جرائم سنگینی خواهد بود و به همین دلیل اولین باری است که یک کنفرانس تحریم می شود.

در ادامه برنامه احمد منتظمی دبیر اجرایی کنفرانس افق نو اظهار کرد: این افراد قهرمانانی هستند که تاریخ غرب را رقم زدند و چنین افرادی در دهه‌های قبل وجود نداشتند.

وی افزود: این علائم یک جابه جایی بزرگ است و این افراد جز تصمیم گیرندگان آینده غرب است و یکی از نگرانی‌های غرب نیز همین موضوع است.

منتظمی تصریح کرد:در این کنفرانس بخش جنگ نرمی با امریکا و اسرائیل به راه افتاده که اهمیت بسزایی دارد و آمریکا را به شدت عصبانی کرده است.

طالب زاده بیان کرد: ما خوشحالیم که این اندیشمندان به ایران آمدند و یکدیگر را در کشور ما پیدا کردند لذا علت اصلی این حساسیت نیز همین است.

وی ادامه داد:طی این جریان پلیس (FBI) به منزل چندین نفر از این افراد هجوم برد که چرا اربعین در کنفرانس افق نو در عراق شرکت می کنند و ما می خواستیم این افراد ماجرای اربعین را تجربه کنند.

طالب زاده گفت:تحریم علیه این کنفرانس صورت گرفت تا این افراد اندیشمند نتوانند در کنفرانس افق نو شرکت کنند و چشم و گوش جوانان نسبت به اقداماتشان باز نشود و دشمن اصلی ما در این ماجرا اسرائیلی_آمریکایی‌ها هستند.

در ادامه برنامه منتظمی تصریح کرد: افرادی که در این کنفرانس شرکت می کنند دشمن مشترکی داشته و گرایشات ضد اسرائیلی دارند.

طالب زاده گفت: یکی از نمایندگان پارلمان لهستان ۳ سال پیش در کنفرانس افق نو شرکت کرد، اما با او برخورد صورت گرفت که چرا در یک کنفرانس ضد یهودی حضور یافته و این فرد تاکنون در زندان به سر می‌برد و از دیدن فرزند خود محروم است.

دبیر کنفرانس افق نو بیان کرد:در آمریکا یک جریان دروغ گو وجود دارد تا جایی که رییس جمهوری آمریکا برخی رسانه‌ها مانند CNN را دروغگو خطاب می کند و بدیهی است که درجه دروغ پردازی رسانه‌های این کشور بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر افزایش یافته است.

در ادامه برنامه کوین برت نویسنده امریکایی در ارتباط زنده تلفنی درباره تحریم کنفرانس افق نو اظهار کرد:این کنفرانس امکان تبادل نظر را فراهم کرد و دولت آمریکا سعی دارد که حکومت ایران را سرنگون کند و مسائل مطرح شده در کنفرانس فوق امری نیست که به مزاق آمریکا خوش بیاید.

وی افزود:جان بولتون نیز از برگزاری این کنفرانس ابراز نارضایتی و نگرانی کرده بود و طبیعتا چنین مباحثاتی برای حقیقت طلبی باب میل آمریکا نیست و مقامات این کشور قصد دارند با کودتا و مسائلی مانند آن حقیقت را درباره ۱۱ سپتامبر مخفی کنند.

کوین برت بیان کرد:طبیعتا آمریکایی با وجود آن که ادعا می کنند حامی آزادی بیان هستند با آن گزینشی رفتار می کنند، اما اکنون ایده‌های نوینی در جهان وجود دارد و به نظر می رسد که ارتباطات آمریکایی‌ها تحت سلطه صهیونیسم قرار دارد.

دبیر اجرایی کنفرانس افق نو با اشاره به اینکه در این کنفرانس جنگ نرم با آمریکا و اسرائیل به راه افتاده که آمریکا را عصبانی می‌کند، خاطرنشان کرد: ما به مادران و خانواده‌های شهدا بشارت می‌دهیم که نسل آینده شاهد اتفاقات بزرگ دنیا خواهند بود، علائم سقوط صهیونیسم زیاد است لذا با سقوط صهیونیسم جهان و بشر آزاد می‌شود.

وی با بیان اینکه پشت تمام تحریم‌ها اسرائیلی‌ها و صهیونیست‌ها هستند، اظهار کرد: ما از جامعه آمریکا و اروپا شناخت داریم و می‌دانستیم که این کنفرانس یک ظرفیت سازی است، منش و سیاست‌های ایران در طول تاریخ و اکنون این نیست که به مقابله با یهود بپردازد ما با جامعه یهودیان صمیمانه زندگی کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه قوانین سختی در اروپا و آمریکا علیه افرادی که انتقاد می‌کنند وجود دارد که دیگر جوابگو نیست، ادامه داد: سیستم امنیتی انگلیس کسانی را که از صهیونیسم انتقاد می‌کنند را یهودی ستیز قلمداد می‌کند، در فرانسه اخیرا مکرون نیز به این موضوع پرداخته است.

منتظمی با اشاره به اینکه وزارت خزانه داری آمریکا نام کنفرانس افق نو را به عظمت و بزرگی یاد می‌کند، اظهار کرد: ما ظرفیت‌های بزرگی در کشور داریم، نهاد ها، وزارت ارشاد، شورای عالی امنیت ملی و وزارت خارجه باید به پای کار بیایند.

نادر طالب زاده دبیر کنفرانس افق نو با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این کنفرانس درخصوص خفقان آمریکایی سخنرانی می‌کردند، افزود: زمان اعلام حادثه تروریستی زاهدان با اعلام تحریم علیه کنفرانس افق نو یکی بود، حادثه ۱۱ سپتامبر باید تحلیل شود تا همه کلک‌ها را بفهمیم.

دبیر کنفرانس افق نو با اشاره به اینکه جوانان ما آماده پذیرش حرف‌های نو از زبان شاهدان اصلی هستند، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت عظیمی دارد که درک نشده است لذا مسئولیت این مسئله با خودمان است و باید جوابگو باشیم.

وی با بیان اینکه در تمام کنفرانس‌های ما عده زیادی فیلمساز جوان وجود دارد، گفت: شرکت کنندگان در کنفرانس برای اولین بار می‌بیند که پدیده انقلاب چیست، ما خودمان را دست کم می‌گیریم که چه داریم لذا باید عقلا و بزرگان شرکت‌کننده در این کنفرانس را با بچه‌های متعهد به انقلاب مواجه کنیم تا جوانان ما را ببینند و متوجه انقلاب شوند.

انتهای پیام/

برنامه گفتگوی ویژه خبری با موضوع آن روی سکه آزاد اندیشی آمریکا برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار