رقیمی گفت: با احداث هزار و ۲۰ مجتمع آب رسانی در روستا‌های کشور، هم اکنون بیش از ۱۹ هزار و ۶۰۰ روستا از آب شرب پایدار برخوردار هستند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صدا و سیما، امیر حسین رقیمی اظهار کرد: با احداث هزار و ۲۰ مجتمع آب رسانی در روستا‌های کشور، ­ هم اکنون بیش از ۱۹ هزار و ۶۰۰ روستا از آب شرب پایدار برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح تاکنون ۱۵۰۰ روستا از آب رسانی سیار خارج شده اند افزود: البته به دلیل خشکسالی و برداشت‌های بی رویه از چاه ها، تعدادی روستا، ­ نیازمند آب رسانی سیار هستند.

رقیمی با بیان اینکه هزینه دریافت انشعاب آب از این مجتمع‌های آب رسانی برای روستائیانی که از قبل انشعاب داشتند، رایگان است گفت: هزینه برای روستاییانی که برای نخستین بار­ تجهیزات دریافت می‌کنند معادل ۲۶۰ هزار تومان است که روستاییان این مبلغ را هم می‌توانند به صورت اقساط پرداخت کنند.


بیشتر بخوانید: سلامت کاری اولویت مهم در صنعت آب و برق است


مدیر کل دفتر برنامه ریزی طرح‌های آب و فاضلاب شرکت مهندسی آبفا کشور، ­ بیشترین نیاز روستاییان به مجتمع‌های آب رسانی را­­ در استانهای­ سیستان و بلوچستان، ​ فارس، هرمزگان، کرمان و گیلان دانست و ادامه داد: در استان گیلان کیفیت آب با مشکل مواجه است که به این دلیل یکی از بزرگترین مجتمع‌های کشور در این استان راه اندازی شده­ و نیاز آبی این منطقه از آب‌های سطحی تامین خواهد شد.

رقیمی نبود آب شرب پایدار و مستهلک شدن تجهیزات آب رسانی به روستا‌ها را­ دلیل اجرای طرح مجتمع‌های آب رسانی دانست و افزود: در مجمتع‌های آب رسانی، ​منابع مناسب آب شرب و با کیفیت، ­ شناسایی و­­­­ چند روستا به صورت مشترک به آن مجتمع متصل و از آب پایدار برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به وجود ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور گفت: بیش از ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در این روستا‌ها ساکن هستند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی طرح‌های آب و فاضلاب شرکت مهندسی آبفا کشور افزود: هم اکنون ۷۴ درصد از روستا‌های کشور از تاسیسات آب رسانی سیار برخوردار هستند.

انتهای پیام/

۷۴ درصد از روستا‌های کشور از تاسیسات آب رسانی سیار برخوردارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رحمت حسین زاده پلکو
۲۱:۵۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
فاقدآب شرب پایدار هستیم تقاضا می کنم برای رضای خداروستای پلکو ازتوابع بخش مرکزی شهرستان رشت استان گیلان را نیز از آب شرب پایدار بهره مند نمایید
ومن الله توفیق
رحمت حسین زاده پلکو
آخرین اخبار