منابع آگاه اعلام کردند در ماه‌های گذشته برخلاف تلاش‌های رئیس‌جمهور آمریکا برخی عناصر در دولت ترامپ برای حفظ برجام تلاش می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تارنمای خبری واشنگتن فری بیکن در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت در ماه‌های گذشته به تدریج آشکار شده است که برخلاف تلاش‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برخی عناصر در دولت ترامپ با هدف حفظ برجام وارد گفتگو با مقام‌های اروپایی و دیگر متحدان آمریکا شده‌اند.

بنابر این گزارش، گروهی از مقام‌های دولت آمریکا در تلاش برای حفظ بخش‌هایی از برجام و حتی بازگشت به این توافق از طریق کاهش فشار تحریم‌ها علیه ایران هستند.

در این گزارش آمده است: «هنوز افراد بسیاری در دولت ترامپ هستند که از حفظ چارچوب برجام و بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای صحبت می‌کنند». این گزارش می‌افزاید شماری از این افراد در حال پیگیری سیاست‌هایی هستند که در نتیجه آن برخی از قسمت‌های توافق هسته‌ای با ایران پابرجا بماند و تحریم‌های شدید نفتی و مالی آمریکا علیه تهران کاهش یابد.

به نوشته این وب‌سایت نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکا، این گروه از مقامات آمریکا از سیاست صدور معافیت برای خریداران نفت ایران و همچنین دسترسی تهران به اقتصاد جهانی حمایت می‌کنند. سیاست‌های این گروه از مقامات موجب ایجاد تنش با دیگر بخش‌های دولت ترامپ شده است که هوادار رویکرد سختگیرانه‌تر علیه ایران هستند.

فری‌بیکن مدعی شد این منابع آگاه گفته‌اند: «هم‌اکنون کاملا روشن شده که طی ماه‌های گذشته برخی از عناصر دولت ترامپ علی‌رغم تلاش‌های وی علیه ایران، برای حفظ برجام به صورت محرمانه گفتگوهایی را با اروپایی‌ها و دیگر متحدان واشنگتن آغاز کرده‌اند».

آمریکا ۱۸ اردیبهشت سال جاری به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و تمام تحریم‌ها علیه ایران را در آبان‌ بازگرداند. واشنگتن همچنین تهدید کرد هر کشوری که تحریم‌ها علیه ایران را نقض کند، با پیامدهای آن روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار