عملیات اجرایی ۲ هزار و ۴۰۰ طرح جدید در مناطق محروم استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، استاندار گیلان روند احداث مسکن و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مردم را در گیلان قابل قبول دانست و گفت: مشکل عمده در شرایط فعلی ایجاد اشتغال و مبارزه با بیکاری جوانان است که در سایه‌ی همدلی مجموعه‌ی دست اندرکاران استان قابل تحقق خواهد بود.
سالاری ظرفیت‌های بالقوه‌ی گیلان برای اشتغال زایی را متنوع و متعدد دانست و افزود: در حال حاضر تدابیری برای رونق کشاورزی و بهبود اقتصاد گردشگری در استان اتخاذ شده که در سایه‌ی وحدت و همدلی مجموعه‌ی نیرو‌های اثرگذار استان در کوتاهترین زمان قابل حصول خواهد بود.
فرمانده سپاه قدس گیلان در این مراسم گفت: عمده‌ی طرح‌های محرومیت زدایی بسیج سازندگی به ساخت مسکن محرومان، تجهیز و مرمت مدارس و مساجد، ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی، خدمات عام المنفعه، تقویت تولید روستا‌ها و اشتغالزایی مناطق محروم اختصاص دارد.
سردار عبدالله پور با بیان اینکه از سال ۹۶ تاکنون ۴ هزار و هفتصد طرح محرومیت زدایی در مناطق مختلف استان اجرا شده تصریح کرد: تلاش می‌شود تا دهه‌ی فجر سال آینده نیز این ۲ هزار و ۴۰۰ طرح جدید که هزار مورد آن مسکن محرومان است به اتمام برسد.
وی نقش کمک‌های مردمی را در تسریع در روند اجرای طرح‌های محرومیت زدایی قابل توجه دانست و افزود: در حال حاضر احداث یک واحد مسکونی بیش از ۷۰۰ میلیون ریال هزینه دارد که تنها ۳۰۰ میلیون ریال آن از سوی سپاه تامین می‌شود و بقیه با کمک مردم به نتیجه می‌رسد.
سردار عبدالله پور تصریح کرد: تا ۲ سال و نیم آینده ساخت مسکن محرومان استان به پایان می‌رسد و روند تعامل با بنیاد مسکن برای مسکن افراد عادی آغاز خواهد شد.
دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه نیز در این مراسم تعداد طرح‌های محرومیت زدایی اجرا شده در گیلان را بطور کلی ۱۳ هزار و ۷۴۰ طرح عنوان کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد این طرح‌ها عمرانی است.
سردار حزنی همچنین اعتبار قرارداد طرح‌های محرومیت زدایی سپاه در گیلان را بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: رسالت سپاه علاوه برحفاظت از امنیت مرز‌ها و اقتدار ملی، خدمت به مناطق محروم و فقرزدایی است و این ماموریت‌ها اکنون در تمامی استان‌ها بویژه در جنوب، جنوب شرق، شرق، غرب و شمال غرب کشور درحال اجراست.

انتهای پیام/آ

آغاز طرح محرومیت زدایی گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.