رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از آغاز طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۸ در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در خصوص اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۸ اظهار داشت: با عنایت به نقش بسزای اجرای طرح‌های نظارتی ویژه در مقاطعی خاص از سال به منظور ایجاد ثبات نسبی و ممانعت از افزایش بی رویه و خود سرانه قیمت‌ها و جلو گیری از برخی سوء استفاده‌های احتمالی در راستای طرح تشدید بازرسی و تسریع در رسیدگی به تخلفات در ایام پایانی سال و افزایش تقاضا برای انواع کالا و خدمات، طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۸ از بهمن ماه آغاز شده تا آخر فروردین ماه ۹۸ همزمان با سراسر کشور در سطح استان اردبیل نیز اجرا می‌شود.

وی در ادامه افزود: نظر به اهمیت ساماندهی و تنظیم بازار کالا و خدمات و تشدید برخورد با متخلفان و سودجویان، بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اصناف بصورت منسجم و هماهنگ، بر نحوه عملکرد کلیه واحد‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی در سطح استان نظارت ویژه و مستمر خواهند داشت؛ و در مورد برگزاری نمایشگاه بهاره، نظارت بر توزیع میوه شب عید، توزیع اقلام پروتئینی و ... مطالبی را عنوان نمود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل یاد آور شد: متصدیان واحد‌های صنفی و خدماتی براساس ماده ۶۵ قانون نظام صنفی و در راستای رعایت حقوق مصرف کنندگان ملزم به نصب قیمت برروی کالا و یا نصب تابلو نرخ دستمزد خدمت در محل کسب می‌باشند، در غیر اینصورت با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

صادقی خاطر نشان کرد: کلیه واحد‌های صنفی مکلفند از فروش هر نوع کالای بی‌کیفیت خودداری نمایند و برای فروش فوق العاده ملزم به اخذ مجوز از اتحادیه مربوطه می‌باشند.

وی در ادامه افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، کم‌فروشی، حراج غیرقانونی و ...، موارد را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ واحد رسیدگی به شکایات مردمی در اردبیل و شهرستان‌های تابعه اطلاع دهند تا سریعا تحت رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

ساماندهی و تنظیم بازار کالا در اردبیل

برچسب ها: صنعت ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.