معاون نظارت بازرسی و حمایت ازحقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر گفت: در اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۸ رستوران‌ها مجاز نیستند مبالغ اضافی به عنوان حق سرویس از مشتریان خود دریافت کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رضا جمالی افزود: به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اخذ هرگونه مبالغ اضافی با عنوان حق سرویس در واحد‌های صنفی مانند رستوران و رستوران هتل‌ها که به نوعی منجر به افزایش قیمت واقعی کالا یا خدمات شده و زیان خریدار را به همراه دارد، گرانفروشی محسوب می‌شود و غیر قانونی است.

وی عنوان کرد: بنا به گزارش‌های دریافتی برخی از واحد‌های صنفی از جمله تالار‌های پذیرایی، سفره‌خانه‌های سنتی، رستوران‌ها و واحد‌های اقامتی که مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند، بعضی از اقلام مانند انواع نوشیدنی‌ها و فرآورده‌های لبنی با اینکه قبلا مالیات بر ارزش افزوده در قیمت نهایی آن‌ها لحاظ شده است، از شرایط موجود و کم اطلاعی مصرف‌کنندگان سوء استفاده می‌کنند و دوباره مالیات برارزش افزوده می‌گیرند، که این کار تخلف است.

معاون سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر بیان کرد: بر اساس ماده ۵۷ قانون اصلاح قانون نظام صنفی مصوب سال ۱۳۹۲ عرضه یا فروش کالا یا ارائه خدمت به بهایی بیش از قیمت‌های تعیین شده و هر نوع عملی که منجر به افزایش بهای کالا یا خدمت به زیان خریدار شود، نمونه گرانفروشی است.

جمالی یادآورشد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، موضوع را از طریق تلفن ۱۲۴ به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند تا رسیدگی شود.

انتهای پیام/ک

گرفتن حق سرویس در رستوران‌ها ممنوع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.