معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از آغاز برنامه سلامت نوروزی از امروز یکم اسفندماه تا شانزدهم فروردین ۹۸ در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن سال نو و ایام تعطیلات نوروزی و افزایش فعالیت بیشتر اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، نظارت بر اینگونه مراکز و اماکن بسیار ضروری است.

وی با تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی سربازان گمنام سلامت افزود: در طول سال بازرسان بهداشت محیط به صورت شبانه روزی با هدف حفظ سلامت مردم تلاش می‌کنند و در این ایام ویژه نیز، با گذشتن از خانه و خانواده، از سلامت مردم پاسداری می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به کسب رتبه‌های برتر کشوری در برنامه سلامت نوروزی در سال‌های گذشته اضافه کرد: در نوروز ۹۸ نیز باید با جدیت ویژه، موضوع تامین بهداشت مردم با بهترین شکل انجام شود تا بتوانیم مطابق سال‌های گذشته، در سطح کشور پیشتاز باشیم.

مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: هدف از این طرح، تشدید نظارت‌های بهداشتی هدفمند، حفظ سلامت شهروندان و مسافران نوروزی، تامین و ارتقای ایمنی موادغذایی در سطح عرضه است.

سیامک شمس افزود: در این طرح، همه مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی و اماکن حساس در برنامه تشدید نظارت‌های بهداشتی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به حضور فعال بازرسان بهداشت محیط با لباس فرم یکسان در مدت اجرای این برنامه گفت: چهارصد بازرس در قالب تیم‌های دو یا چند نفره و کشیک ثابت و سیار، از ساعت ۸ تا ۲۰ در تمام ایام هفته و روز‌های تعطیل حضور فعال دارند.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در آیین آغاز به کار این مانور بیان کرد: بهداشت محیط یکی از واحد‌های همیشه فعال در سطح معاونت بهداشت و دانشگاه است که با حساسیت ویژه‌ای نسبت به پیگیری مسایل و موضوعات مرتبط با سلامت عموم اقدام می‌کند.

محمدجواد مرادیان با تاکید بر اهمیت و حساسیت تعطیلات نوروز افزود: لازمه کار مطلوب و اثربخش، همکاری همه جانبه تیم‌های اجرایی است.

وی بر هماهنگی همکاران معاونت بهداشت با مرکز اورژانس برای بررسی و پیگیری به موقع موارد احتمالی، تاکید کرد.

انتهای پیام/چ

برنامه سلامت نوروزی در فارس

برچسب ها: نوروز ، غذا و دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.