طهرانچی گفت: دانشگاه آزاد به عنوان یک شبکه اجتماعی حقیقی شهرمحور، ظرفیتی بسیار مناسب برای نقش‌آفرینی در اردو‌های راهیان نور دارد.

دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت مناسبی برای نقش‌آفرینی در اردو‌های راهیان نور داردبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در جلسه با اعضای ستاد راهیان نور دانشگاه که در سازمان مرکزی برگزار شد، با بیان اینکه مسئولیت جوانان برای آغاز چله دوم انقلاب اسلامی، رسالت بزرگی است، اظهار کرد: بیانیه مهم مقام معظم رهبری یک نظریه پیشرو درباره ادامه حیات انقلاب است. یکی از موضوعات مهم این بیانیه، بلوغ و چله‌های پیاپی انقلاب اسلامی است، با این مضمون که انقلاب اسلامی پس از رسیدن به بلوغ، پیر نمی‌شود، بلکه پس از هر چله، باز متولد شده و چله‌های پیاپی را رقم می‌زند.

طهرانچی ادامه داد: امام خمینی (ره) سال ۱۳۴۳ فرمودند: سربازان من در گهواره‌ها هستند و در سال ۱۳۵۳ یادآوری کردند با همان کودکان در گهواره، انقلاب بر پا خواهد شد. چله اول انقلاب اسلامی با کودکانی که سال ۱۳۴۳ متولد و سال ۱۳۵۷ جوان شده بودند، آغاز شد و چله دوم که اکنون در آن قرار داریم، مربوط به جوانان امروز است که باید این رسالت را برعهده بگیرند.

رئیس دانشگاه آزاد با طرح این پرسش که چرا بیانیه مهم مقام معظم رهبری گام دوم نامگذاری شد، تأکید کرد: دلیل این نامگذاری، ورود انقلاب اسلامی به چله دوم است، ان‌شاءالله این انقلاب چله‌های پیاپی داشته باشد و به ظهور حضرت مهدی (عج) منجر شود.

راهیان نور، موضوعی جدی در چله‌های انقلاب اسلامی

وی با بیان اینکه راهیان نور یکی از موضوعات جدی برای فضای بین چله‌های انقلاب اسلامی است، گفت: برگزاری اردو‌های راهیان نور از این جهت حائز اهمیت است که جوانانی که امروز وارد دانشگاه شده‌اند، در فضایی قرار گیرند که جوانان دیروز در چله اول انقلاب در آن نقش‌آفرینی کردند.

طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد یک محیط اجتماعی، گفتمانی حقیقی و در خدمت انقلاب اسلامی است، افزود: این دانشگاه تلاش دارد در گام دوم انقلاب اسلامی، در خدمت تعالی انقلاب باشد و بسیار خرسندیم که برای ادامه مسیر در دانشگاه آزاد، ادبیاتی همچون علم و پژوهش، سبک زندگی اسلامی، اخلاق و معنویت را انتخاب کرده‌ایم که در بیانیه مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره شده است.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد ادامه داد: موضوعاتی مانند سبک زندگی اسلامی، اخلاق و معنویت در اردو‌های راهیان نور به خوبی بروز و ظهور می‌یابد و دانشگاه آزاد اسلامی تلاش دارد با اجرای برنامه‌های خود و تقویت این اردوها، در تجلی سبک زندگی، اخلاق و معنویت مؤثر باشد.

لزوم معرفی ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به جوانان

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دانشگاه آزاد به عنوان یک شبکه اجتماعی حقیقی شهرمحور که در کشور گسترده، حدود ۱۵ واحد و مرکز دانشگاهی در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس دارد که این ظرفیت بسیار مناسبی برای نقش‌آفرینی در اردو‌های راهیان نور است و باید از این ظرفیت برای معرفی ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به جوانان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد به دلیل اینکه در تمامی شهر‌ها حضور دارد، در اردو‌های جهادی نیز می‌تواند اقدامات مؤثری داشته باشد، گفت: ماهیت دانشگاه آزاد در مسائل فرهنگی و اجتماعی با سایر دانشگاه‌ها متفاوت بوده و اثرگذاری و دسترسی آن نیز برتر از دیگر دانشگاه‌هاست، بنابراین باید متناسب با این شرایط، برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای برای آن تدبیر شود. در دوره کنونی که موضوعات تحولی را در این دانشگاه پیگیری می‌کنیم، از بسیج دانشجویی انتظار داریم چشم امید ما باشد.

طهرانچی تأکید کرد: دانشگاه آزاد هر سال ۱۷۰ هزار دانشجوی ورودی مقطع کارشناسی و ۶۰ هزار دانشجوی جدید در مقطع کاردانی دارد. برنامه‌ریزی برای هر یک از این دانشجویان، از اهمیتی به‌سزا برخوردار است، چرا که منابع و درآمد‌های دانشگاه آزاد از سوی دانشجویان تأمین می‌شود و باید برای آن‌ها نیز هزینه شود.

رئیس دانشگاه آزاد در پایان اظهار داشت: دانشگاه وظیفه دارد جوانان را به انقلاب اسلامی دلگرم کند؛ بنابراین در این مسیر به بسیج دانشجویی امید و اعتقاد داریم و دانشجویان را مانند فرزندان خود می‌بینیم که باید برای تعالی و رشد آن‌ها کوشش کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار