رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : سالانه ۱۰۰ هزار تن خوراک دام و طیور در استان مصرف می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ،خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : کالا‌های اساسی مورد نیاز استان کرمانشاه برای واردات شامل کنجاله سویا، کنجاله ذرت و جو برای واحد‌های دامی است که البته بخشی از آن‌ها در داخل استان تامین می‌شود.

وی گفت : برنج و روغن از دیگر کالا‌های اساسی مورد نیاز استان دانست که باید وارد شود همچنین می‌توان به برخی دارو‌ها و مکمل‌های دامی نیز اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از سویا و ذرت مورد نیاز استان در داخل تامین می‌شود، اما نیازمند واردات هستیم، بیان داشت: این واردات از طریق بنادر امام و بندرعباس انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: روغن و بخشی از برنج مورد نیاز استان نیز از طریق مرز عراق و مرز‌های آبی وارد کشور می‌شود.

شهبازی گفت: کود‌های شیمیایی، دارو‌های علف کش و برخی دارو‌های مبارزه با آفات از طریق بنادر رسمی وارد استان کرمانشاه می‌شود.

وی ادامه داد: با احتساب سالانه ۱۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی ۵۰ هزار تن کنجاله سویا و ذرت برای خوراک طیور و همین میزان نیز برای خوراک دام در استان کرمانشاه نیاز داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار داشت: البته کارخانه روغن کرمانشاه بخش قابل توجهی از دانه‌های روغنی و نیز کنجاله سویا و خوراک دام را تامین می‌کند.

وی افزود: مرز‌های استان کرمانشاه عمدتا جنبه صادرات دارند و بیشتر محصولات کشاورزی از طریق بازارچه‌های مرزی به کشور عراق صادر می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

کالا‌های اساسی مورد نیاز استان کرمانشاه برای واردات برای واحد‌های دامی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.