براری گفت: به هر میزان که وابستگی توسعه فناوری فضایی به سرمایه دولتی کم شود، وسعت و رونق کسب و کار‌های فضاپایه اتفاق می‌افتد.

کاهش وابستگی به سرمایه دولتی، رونق کسب و کار‌های فضاپایهبه گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، چهارشنبه (اول اسفند ماه) جلسه شورای معاونین سازمان فضایی ایران، با حضور مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران و مخلص الائمه، مدیرکل نیرو و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور  با هدف بررسی وضعیت پروژه‌ها و برنامه هاى مرتبط باماموریت‌های سازمان فضایی ایران برگزار شد.

در این جلسه، رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به ارزش افزوده چرخه فناوری فضایی اظهار داشت: این چرخه شامل پنج بخش سیاستگذاری، پژوهش و فناوری، ساخت و تولید، اپراتوری و ارائه خدمات است.

براری با تاکید بر ضرورت ورود سرمایه‌های بخش خصوصی به منظور ارتقا چرخه فناوری فضایی به ویژه در بخش ساخت و تولید و اپراتوری بیان کرد: به هر میزان که وابستگی توسعه این بخش به سرمایه دولتی کاسته شود، به همان اندازه به وسعت و رونق کسب و کار‌های فضاپایه افزوده خواهد شد.

در ادامه این جلسه، مخلص الائمه، مدیرکل نیرو و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین نشست‌هایی و ارائه تجربیات مفید و اثر بخش در ارتباط با تعامل دستگاه هاى اجرایى با نهاد‌های نظارتى تصریح کرد: یکی از مهمترین وظایف سازمان بازرسی کل کشور، مبارزه با فساد و ناکارآمدی، نظارت بر رعایت قانون و حسن انجام کار است که خوشبختانه مجموعه وزارت ارتباطات وبه ویژه سازمان فضایى در این خصوص از وضعیت خوبى برخوردار هستند.

انتهای پیام/

اظهارات براری در جلسه شورای معاونین سازمان فضایی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار