سلاح‌ورزی گفت: باوجود آنکه اتاق بازرگانی به بعضی از تعهدات خود دست یافته، اما درخصوص فضای کسب و کار، نمره قابل قبولی کسب نکرده است.

اتاق بازرگانی در تسهیل فضای کسب و کار نقش چندانی نداشتحسین سلاح‌ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: باوجود آنکه اتاق بازرگانی به بعضی از تعهدات خود دست یافته، اما درخصوص فضای کسب و کار، نمره قابل قبولی کسب نکرده است.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته، اتاق بازرگانی ایران نمره قابل قبولی را از آن خود کرده و به تأیید هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی رسیده است، اما درعین حال نتوانسته درجهت تسهیل اشتغال و کسب و کار حرکت کند.


بیشتر بخوانید: کارت بازرگانی باید از سیستم تجاری حذف شود 


نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران معتقد است در شرایطی که شعار مقررات‌زدایی سر داده می‌شود و قرار است بهبود فضای کسب‌وکار محقق شود، ابتدا باید ماشین مقررات‌زایی را خاموش کرد نه اینکه در فضای احساسی مجوز‌های جدیدی پیش پای فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی قرار داد.

سلاح ورزی گفت: باید رابطه تجاری ما با دنیا بر اساس برنامه منسجمی ساماندهی شود که صادرات امکان‌پذیر شود. برای هم‌گرایی برنامه‌های کلان، هم‌افزایی لازم است؛ یعنی دولت باید از همه امکانات خود بهره بگیرد و برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت دولت در راستای سیاست کلان آن باشد.

سلاح ورزی با بیان اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های تاب آوری اقتصاد کشور، باید با درنظر گرفتن مجموعه شرایط حاکم بر اقتصاد کلان، تصمیم گیری کرد، اظهار کرد: درشرایط کنونی که پوشش نظام مالیاتی افزایش یافته است وقت آن رسیده که دولت به‌دنبال اعمال نظام  مالیات ستانی بهینه باشد به همین دلیل برای تقویت انگیزه مودیان مالیاتی در جهت پرداخت مالیات و در راستای ایجاد شفافیت نسبت به چگونگی هزینه کرد درآمد‌های مالیاتی، حتما باید درآمد‌های حاصل از منابع جدید مالیاتی به مخارج تعریف شده و مشخص اختصاص پیدا کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران معتقد است در شرایط فعلی کشور و به منظور تقویت توان تولید و حفظ اشتغال موجود، باید برنامه‌های حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط مدنظر قرار گرفته و طرح استفاده از صندوق‌های مکانیزه فروش و مالیات بر مصرف مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

اتاق بازرگانی ایران نمره قابل قبولی را از آن خود کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار