عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه روز چهارشنبه با حضور در خرمشهر از موزه دفاع مقدس این شهر دیدن کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در سفر به خرمشهر از بخش‌های مختلف موزه دفاع مقدس این شهر و آثار بر جای مانده از هشت سال دفاع مقدس دیدن کرد.

حسین فریدون دستیار رئیس جمهوری نیز به همراه عراقچی به خوزستان سفر کرده است.

عراقچی برای شرکت در یادواره شهدای وزارت امور خارجه که در اهواز برگزار می‌شود امروز به استان خوزستان سفر کرده است.

ساختمان فعلی موزه جنگ و مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر در سال ۱۳۰۹ ساخته شد و تا قبل از شروع جنگ تحمیلی به عنوان بخش اداری شرکت نفت استفاده می‌شد.

در دوران جنگ تحمیلی این ساختمان به عنوان محل دیده بانی نیرو‌های عراقی مورد استفاده قرار گرفت.

با بازسازی گوشه‌ای از ساختمان اداری شرکت نفت، در سال ۱۳۷۵ این مکان به عنوان مرکز فرهنگی دفاع مقدس گشایش یافت.

مرکز فرهنگی دفاع مقدس در مساحتی به وسعت ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع، دارای کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با حدود سه هزار جلد کتاب، سرسرای نمایش فیلم، آرامگاه سه شهید گمنام که در نوروز سال ۸۵ در این مکان دفن شدند، است.

با توجه به اینکه این مرکز محل دیده بانی دشمن در دوران جنگ تحمیلی بوده، دست نوشته‌های اشغالگران عراقی بر روی دیوار‌های ساختمان به جای مانده است، که یکی از دست نوشته ها، جمله ' آمده ایم تا بمانیم ' بوده که در این مرکز، خودنمایی می‌کند.

مرکز فرهنگی خرمشهر دارای چهار سرسرای مقاومت، اشغال، آزادسازی و بازسازی خرمشهر است، که هر بخش گوشه‌هایی از حماسه آن دوران را نشان می‌دهد.

همچنین در این مرکز فرهنگی، آثار به جامانده از سرداران شهید حماسه مقاومت خرمشهر همچون سیدمحمدعلی جهان آرا و سیدعبدالرضا موسوی از فرماندهان سپاه خرمشهر و دیگر شهدای ارتش و سپاه و نیز ادوات نظامی به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام / د

حضور معاون وزیر خارجه در خرمشهر

برچسب ها: دفاع مقدس ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.