سومین کنگره بین‌المللی سلامت همراه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز به کار کرد.

آغاز به کار سومین کنگره بین‌المللی سلامت همراه در شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین وطن‌پور مدیرکل توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین افتتاح و آغاز به کار این کنگره، گفت: ایران در زمینه ارائه و ایجاد مطالب پژوهشی از سوی اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها رتبه ۱۶ دنیا و رتبه نخست منطقه را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه اساتید و پژوهشگران امروز بیش از آموزش به دنبال رفع مسئله هستند، افزود: به همین دلیل حائز دستاورد‌های مهمی در زمینه پژوهشی هستیم.

حسین وطن‌پور همچنین با بیان اینکه پژوهشگران ایرانی در مهندسی بافت نیز به دستاورد‌های مهمی دست یافته‌اند، بیان کرد: در تلاشیم تا نخستین کارگاه حفظ ژن‌های اقوام ایرانی را راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر از چهار هزار و ۶۰ شرکت فعال دانش‌بنیان در کشور، یکهزار و ۲۰۰ شرکت حوزه سلامت شناسایی شده که از این تعداد تنها ۱۴۰ شرکت در حوزه سلامت همراه فعالیت می‌کنند.

وطن‌پور بیان کرد: امروز گفتمان حوزه سلامت همراه در امر فعالیت‌های دیجیتالی و الکترونیک تغییر کرده، به همین منظور در وزارت بهداشت تلاش خواهیم کرد تا شرکت‌ها را در کف حمایتی خود قرار دهیم.

سید منصور کشفی، مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: امروز جوانان ایرانی در زمینه موبایل و نرم‌افزار‌ها به دستاورد‌های مهمی دست یافته‌اند که مهمترین آن نرم افزار‌هایی است که در امر پیشگیری و اقدمات درمانی برای افراد جامعه کارآمد بوده و به همین منظور باید از تلفن همراه به عنوان یکی از تکنولوژی‌های شگفت‌انگیز غرب یاد کرد و از آن به درستی در امر پیشگیری و درمان استفاده کنیم.

وی از مسئولان خواست برای شناسایی و حمایت از افرادی که در زمینه سلامت همراه فعالیت می‌کنند، همت کنند.

سومین کنگره بین‌المللی سلامت همراه طی روز‌های یکم و دوم اسفند پذیرای صاحب‌ظنران برجسته این حوزه در شیراز خواهد بود.

ایجاد فضایی برای تبادل ایده‌ها، مفاهیم، تکنیک‌ها، آزمایش‌ها و برنامه‌های کاربردی دستگاه‌های ارتباطی همراه مانند تلفن‌های همراه، کامپیوتر‌ها و رایانه‌های شخصی جیبی در استفاده از خدمات و اطلاعات بهداشت و سلامت، از اهداف این کنگره است.

شیوه نامه‌ها و استاندارد‌های سلامت همراه، خدمات بیمار محور در سلامت همراه، ارتقای سلامت و سلامت همراه، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و بازاریابی در سلامت همراه، مخاطرات و چالش‌های سلامت همراه، کاربرد فناوری‌های نوین در سلامت همراه و سیستم اطلاعات سلامت و سلامت همراه نیز از محور‌های اصلی این کنگره پیش‌بینی شده است.
انتهای پیام/م

سومین کنگره بین‌المللی سلامت همراه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار