معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان از برگزاری جشن درخت آرزو‌ها توسط کمیته امداد و با مشارکت جمعی از خیرین و نیکوکاران از هفتم اسفند امسال در پردیس سینمایی بهمن سنندج خبرداد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، هیوا رحیمی گفت: جشن درخت آرزو‌ها با هدف تامین نیاز‌های ضروری کودکان ایتام در آستانه سال نو، ترویج سنت‌های حسنه و بهره گیری از ظرفیت‌های خیرین برای حمایت از این کودکان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون هفت هزار کودک یتیم در استان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده و از حمایت‌های حامیان بهره مند می‌شوند، افزود: در راستای برگزاری جشن درخت آرزو‌های امسال ۲ هزار آرزو به تناسب نیاز خانواده‌ها و در سطح کالا‌های اساسی و ضروری احصا شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان اضافه کرد: در جشن درخت آرزو‌ها امسال که هفتم اسفند در سینما بهمن سنندج برگزار می‌شود، آرزوی ۲ هزار کودک یتیم با کمک و مشارکت مردم، هنرمندان، خیرین و نیک اندیشان استان برآورده می‌شود.

وی یادآور شد: این کودکان اکنون آرزو‌های خود را در نامه‌ای نوشته اند که همزمان با برگزاری همایش تمام این آرزو‌ها به دست خیران می‌رسد تا نگارنده‌های نامه شاهد تحقق آرزوهایشان بدست همنوعان خود باشند.

رحیمی تاکید کرد: بیشتر آرزو‌های این کودکان نیاز‌های عادی یک کودک بوده و زیاد آرمانی نیست و بسیاری از خیران و نیکوکاران توان تحقق دادن به ان‌ها را دارند.

وی گفت: کمیته امداد هیچگونه نگاه درآمدی از برگزاری این جشن ندارد و تمام سعی ما این است که حامیان بیشتری برای ایتام استان جذب و مشکل تعدادی از خانواده‌های این کودکان رفع شود.

رحیمی در پایان گفت:خیرین و نیکوکاران استان  سال گذشته در جشن درخت آرزو‌ها پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به کودکان یتیم و محسنین کمک کردند که دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از این میزان کمک به صورت نقدی و سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال نیز در قالب تعهدات غیر نقدی بود.

گفتنی است؛بیش از ۶۰ هزار خانوار کردستانی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و حدود هفت هزار نفر از این تعداد را کودکان یتیم زیر ۱۵ سال تشکیل می‌دهند که توسط حدود ۱۶ هزار حامی حمایت می‌شوند.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.