انتقاد سازمان بهزیستی از روند رسیدگی به بیماران اوتیسم توسط وزارت بهداشت

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با انتقاد از روند رسیدگی به بیماران اوتیسم از سوی وزارت بهداشت، گفت: سازمان بهزیستی برای ساماندهی بیماران اوتیسمی وارد عمل شده است.

انتقاد سازمان بهزیستی  از روند رسیدگی به بیماران اوتیسم از سوی وزارت بهداشتبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین نحوی‌نژاد معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در چهارمین همایش اوتیسم که صبح امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت منابع انسانی  و سر فصل‌های دانشگاهی حوزه اوتیسم در ایران و نقش والدین در ارتقا و بهبود وضعیت بیماران اوتیسمی دچار مشکل است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی ۸۰۰ هزار فرد مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم در کشور داریم که توسط خانواده‌ها مدیریت می‌شوند، همچنین ۳ هزار و ۵۰۰ فرد طیف اوتیسم هم تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار دارند.

نحوی نژاد با اشاره به اینکه باید ببینیم دانشگاه برای نزدیک شدن به فعالیت‌های تخصصی در حوزه اوتیسم چه اقداماتی انجام داده است، گفت: مدیران دولتی، دانشگاهیان و مرکز اطلاع‌رسانی متعددی داریم، اما آیا یک مرکز دانشگاهی الگویی برای افراد طیف اوتیسم ارائه داده است؟

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی تصریح کرد: وزارت بهداشت برای بیماری‌های سلامت روان دارو تجویز می‌کند و پیگیر شرایط آن‌هاست، اما باید دید این وزارتخانه چند کلینیک برای بیماران طیف اوتیسم راه اندازی کرده است.

وی ادامه داد: بهزیستی سازمان مددکاری است، چرا باید وارد فرایند ساماندهی افراد طیف اوتیسم شود، توانبخشی در طیف اوتیسم هزینه‌های بسیاری زیادی برای خانواده‌ها دارد و وزارت بهداشت وظیفه دارد این هزینه‌ها را برای خانواده‌ها تأمین کند، اما در طرح تحول سلامت جایی برای افراد معلول وجود ندارد، اوتیسم بیماری مربوط به سلامت روان است، اما معلوم نیست جایگاه این بیماری کجاست و چه جایگاهی برای توانبخشی افراد مبتلا به این مشکل در نظر گرفته شده است.

نحوی نژاد اظهار کرد: چرا باید بهزیستی دارو برای بیماران طیف اوتیسم تجویز کند؟ همواره به دنبال سیستم پزشکی هستیم، اما از خانواده‌های این بیماران غافل شده ایم.

انتهای پیام/

اظهارات نحوی‌نژاد در چهارمین همایش اوتیسم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار