«جرمی هانت» در نامه‌ای به وزیر خارجه آلمان از آسیبی که اقدام برلین در تحریم تسلیحاتی عربستان، بر صادرات انگلیس وارد کرده است، به شدت انتقاد کرد.

وزیر خارجه انگلیس از آلمان به خاطر تبعات تحریم تسلیحاتی عربستان انتقاد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس در نامه‌ای به همتای آلمانی خود که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، از آسیبی که اقدام برلین در تحریم تسلیحاتی عربستان، بر صادرات انگلیس وارد کرده است، به شدت انتقاد کرد.

هانت در این نامه تصریح کرد از تاثیر تصمیم آلمان بر صنعت تسلیحاتی انگلیس و اروپا و توانایی اروپا در عمل به تعهدات خود در برابر ناتو نگران است. وی در نامه‌ای به مورخ ۷ فوریه به هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان، به مشکلات ۵۰۰ (شرکت) تولید اسلحه انگلیس اشاره کرد که در معرض خطر نقض تعهدات خود در قرارداد‌ها هستند، چرا که قطعات تسلیحاتی که می‌فروشند، ساخت آلمان است.

هانت به ماس هشدار داد توقف این فروش ها، صادرات طرح‌های مشترک اروپا، همچون جت‌های تورنادو، یک مدل یوروفایتر تایفون را تحت تاثیر قرار می‌دهد و وجهه آلمان را به عنوان شریکی مورد اعتماد خدشه دار می‌کند.

آلمان پائیز گذشته در پی قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعوی در کنسولگری عربستان در ترکیه، فروش سلاح را به عربستان ممنوع کرد. آلمان پیش از این نیز از ریاض به خاطر نقشی که در جنگ یمن دارد، انتقاد کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار