دبیر ستاد جامع نقشه علمی کشور مطرح کرد؛

آمار نگران کننده خروج دانشجویان ایرانی از کشور طی ۵ سال اخیر/ چاره اندیشی برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاه‌ها

کبگانیان گفت: بررسی روند خروج دانشجویان ایرانی به خارج و ورود دانشجویان خارجی به داخل طی پنج سال اخیر نگران کننده است.

کبگانیانبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور کبگانیان دبیر ستاد جامع نقشه علمی کشور در حاشیه  جلسه صد و پانزدهم این ستاد و در جمع خبرنگاران به مباحث مطرح شده در این جلسه اشاره  و اظهار کرد: در جلسه امروز به بیانیه رهبر معظم انقلاب تحت عنوان گام دوم انقلاب اشاره شد و این بیانیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده پیشنهاداتی برای طراحی و نحوه ورود اعضای ستاد نقشه جامع علمی کشور به اقدامات ذیل بیانیه گام دوم انقلاب مشخص و مقرر شد تا دستگاه‌های عضو این ستاد گزارش‌های خود را جمع بندی کرده تا در جلسات آتی بررسی شود.

کبگانیان با اشاره به اینکه گزارشی درباره مسائل علم و فناوری کشور مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: روند خروج دانشجویان ایرانی از کشور و ورود دانشجویان خارجی به کشور مورد بررسی قرار گرفت که طی سال‌های ۹۲ تا ۹۷ آمارنگران‌کننده‌ای حاصل شد و این آمار را با دیگر کشور‌های دنیا مقایسه کردیم.

تهیه پیش نویس سند سیاست‌های اجرایی برای اشتغال دانش آموختگان

دبیر ستاد جامع نقشه علمی کشور با اشاره به بررسی موضوع اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی  که طی چندین جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، گفت: برای رفع آسیب‌ها و بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی سند سیاست‌های اجرایی پیشنهاد شد و پیش‌نویس این سند شامل ۹ ماده از بند اول آن مصوب شد همچنین وزارت علوم و وزارت بهداشت موظف به اجرای این برنامه شدند.

وی با بیان اینکه مقرر شد تا وزارت بهداشت و علوم اقدامات مربوط به سیاست‌های اجرایی را طی مدت چهار ماه و در سه محور ارائه دهند، گفت: محور اول بازنگری در تعداد ظرفیت‌ها و گرایش ها، زیر نظام‌ها و توجه به بازار کار، محور دوم ارائه سامانه ملی اشتغال و دانشجو بودن فرد در یک سال و محور سوم تغییر و هدایت موسسات و شناسایی وضعیت دانش آموختگان دانشگاهی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مبین
۱۱:۳۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
بمونن داخل که حقوق کارگری با چندین ماه تعویق بگیرن
آخرین اخبار