عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دانش آموزان گروه ابوذر نهاوند، افتخار همه ما و نهاوندیها در کشور هستند.

به نهاوند و گروه ابوذرش افتخار می کنمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی آقامحمدی درکنگره ملی شهدای گروه انقلابی ابوذر نهاوند و ۱۵۰ شهید دانش آموز و فرهنگی اظهار داشت: شهید طالبیان معلم ۶ابوذر شهید در آن دوران خفقان در نهاوند و کشور کار بزرگی کردند در دورانی که انواع فساد در جامعه رواج داشت.

وی افزود: حکومت پهلوی برای کنترل دانش آموزان عضو گروه انقلابی ابوذر ساواک را در این شهر تاسیس کرد و هم زمان خبر چینها را فعال کرد تا آنها را تحت کنترل خود در آورد.

هم بند شهدای گروه انقلابی ابوذر نهاوندافزود: شهید طالبیان معلم گروه انقلابی ابوذر توانست در دوران خفقان رژیم ستم‌شاهی آن چنان لرزه‌ای بر پیکره رژیم منحوس پهلوی بیاندازد که رژیم شاه را مجبور کنند که تا پایگاه ساواک را در این شهرستان ایجاد کنند که این نشان از اوج ایمان، اخلاص و شجاعت آنها بود.

آقا محمدی خطاب به معلمان و دانش آموزان نهاوندی حاضر در کنگره شهدا اظهار داشت: در آن دوران سراسر خفقان در سال ۵۲ بیشترین شکنجه ها دانش آموزان گروه انقلابی ابوذر در زندان ساواک در کمیته مشترک دیدند ولی با این حال جلسات قرآن و نماز شب و دعا و نیایش آنها ترک نشد.

وی بیان کرد: در دادگاه شاه که من حاضر بودم هرچه به ابوذران نهاوند گفتند معذرت خواهی کنند تاموردعفو شاهانه قرار بگیرند ولی این کار را نکردند و گفتند اگر یک تیر داشته باشیم آن را به قلب شاه می زنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: درود بر نهاوند و گروه ابوذرش که آن ۶ دانش آموز شهید جان خود را با شاه معامله نکردند ولی در جامعه امروز افراد و مسئولانی هستند که به خاطر ۴ روز دنیا مردم را تحت فشار اقتصادی می گذارند.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی به جهانیان ثابت کرد که می‌توان بدون وابستگی به هیچ قدرت شرقی و غربی پله‌های ترقی و رشد را طی و فتح کند و این به برکت خون شهداست.

در پایان این مراسم از کتاب سردار شهید معلم امیدی رونمایی و از خانواده محترم شهدا تجلیل شد.

انتهای پیام/س

 کنگره شهدای نهاوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار