مشاور ارشد رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین معتقد است نشست ورشو، محلی برای اتحاد میان کشور‌های جهان عرب و اسرائیل علیه ایران بود.

انتقاد مقام فلسطینی از نشست ورشو: آمریکا به دنبال اتحاد جهان عرب و اسرائیل علیه ایران بودبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اردوپوینت، نبیل شعث، مشاور ارشد محمود عباس -- رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین— امروز (سه‌شنبه) گفت: آمریکا با سازماندهی کنفرانسی در ورشو با موضوع خاورمیانه صرفا به دنبال اتحاد میان کشور‌های جهان عرب و اسرائیل علیه ایران بود تا اینکه راه حلی برای مشکلات طولانی مدت منطقه به خصوص مناقشه فلسطین و اسرائیل ارائه دهد.

وی ادامه داد: نشست ورشو علیه ایران هدایت شد. این نشست، تلاشی آمریکایی برای سازمان‌دهی اتحادیه کشور‌های عربی و اسرائیل علیه ایران بود. در این نشست، چندان به مسئله صلح در فلسطین پرداخته نشد. حتی یک راه حل برای مسئله فلسطین ارائه نشد.

این مقام رسمی اظهار داشت امروزه تنها راه ممکن برای حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، یک راه حل دو جانبه است، اما وی اعتراف کرد که این امر در دست آمریکا و رژیم صهیونیستی به سختی قابل اجرا خواهد بود.

شعت گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مردی نیست که بتواند در منطقه صلح ایجاد کند؛ او مردی است که به مشکلات در منطقه دامن می‌زند. در واقع، مشکلاتی در منطقه ایجاد می‌کند که حتی پیش بینی آن نیز بسیار مشکل است.

این مقام فلسطینی از احتمال سفر محمودعباس به روسیه طی ماه‌های آینده خبر داد.

کنفرانس ضد ایرانی ورشو روز‌های ۱۳ و ۱۴ فوریه در پایتخت لهستان برگزار شد. آمریکا در این کنفرانس سعی کرد ایران را یکی از عوامل بی ثباتی در منطقه معرفی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار