معاون وزیر امور خارجه روسیه از افزایش فعالیت‌های تبلیغاتی گروه تروریستی داعش در پی از دست دادن کنترل بخش عمده‌ای از قلمروی خود در عراق و سوریه خبر داد.

افزایش فعالیت‌های تبلیغاتی داعش به دنبال از دست دادن کنترل قلمروی خود در عراق و سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه از افزایش فعالیت‌های تبلیغاتی گروه تروریستی داعش در پی از دست دادن کنترل بخش عمده‌ای از قلمروی خود در عراق و سوریه خبر داد.

بوگدانوف در کنفرانسی که امروز (سه‌شنبه) با موضوع خاورمیانه در باشگاه گفتگوی والدای در مسکو برگزار شده بود، گفت: شرایط از زمانی که گروه تروریستی داعش بخش گسترده‌ای از قلمروی تحت کنترل خود را از دست داده، پیچیده‌تر شده است. این گروه تروریستی در حال تغییر شکل به یک شبکه مخفی تروریستی است. تغییر جهت آن‌ها شامل تبلیغات و جذب نیروی جدید است، به خصوص در کشور‌هایی که حامیان زیادی دارند.

به گفته این دیپلمات روس، عناصر داعش امیدوارند از تنش‌های اقتصادی و اجتماعی در برخی از کشور‌های به نفع خود استفاده کنند و به جذب نیرو‌های جدید روی آورند.

کنفرانس والدای از امروز آغاز شده و تا دو روز دیگر ادامه دارد.

در سال ۲۰۱۴، گروه تروریستی داعش بخش‌های گسترده‌ای از خاک عراق را اشغال کردند. چندی بعد داعش شاخه خود را به سوریه گسترش داد و مناطقی از این سرزمین را نیز به اشغال درآورد. در سال ۲۰۱۷، ارتش عراق طی چندین عملیات موفق شد تعداد زیادی از عناصر این گروه تروریستی را به هلاکت رسانده و سرزمین‌های خود را از اشغال داعش رها کند. ارتش عراق همچنان در حال پاکسازی مناطق مختلف این کشور از سلطه داعش است. در حال حاضر، گروه تروریستی داعش قدرت خود را در سوریه از دست داده و روز‌های پایانی خود را سپری می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار