رئیس مرکز مقابله با تروریسم جامعه کشور‌های مستقل مشترک المنافع از فعالیت بیش از ۲۰ گروهک تروریستی که ایدئولوژی و اهداف مختلفی دارند در افغانستان خبر داد.

فعالیت بیش از ۲۰ گروهک تروریستی در افغانستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، «آندره نوویکوف» رئیس مرکز مقابله با تروریسم جامعه کشور‌های مستقل مشترک المنافع از فعالیت بیش از ۲۰ گروهک تروریستی که ایدئولوژی و اهداف مختلفی دارند در افغانستان خبر داد.

نوویکوف در جلسه‌ای با حضور مقامات کشور‌های مستقل مشترک المنافع گفت: بر اساس برآورد‌های ما، بیش از ۲۰ گروهک تروریستی فقط در افغانستان فعالیت دارند. در حال حاضر، ما تنوع ایدئولوژیکی و سیاسی آن‌ها و ارتباطشان با جرایم سازمان یافته را کاملا بررسی و شناسایی کرده‌ایم.

وی همچین اعلام کرد نیرو‌های امنیتی، سرویس‌های اطلاعاتی و سازمان‌های اجرای قوانین بین‌المللی در کشور‌های مشترک المنافع، شرایط را در مناطقی همچون سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان بررسی می‌کنند و گروه‌های تروریستی را که با عقاید متفاوت در حال شکل‌گیری هستند، شناسایی می‌کنند.

این مقام اشاره‌ای به نام گروه‌های تروریستی حاضر در افغانستان نکرد.

مرکز مقابله با تروریسم جامعه کشور‌های مستقل مشترک المنافع در ژوئن سال ۲۰۰۰ تاسیس شد و از آن پس در زمینه شناسایی گروه‌های تروریستی و مقابله با افراط‌گرایی در کشور‌های مستقل مشترک المنافع فعالیت خود را آغاز کرد. این مرکز در حال حاضر، فعالیت خود را در کشور‌هایی همچون عراق و افغانستان شروع کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار