نشریه اشپیگل در گزارشی نوشت برخلاف ادعای مقامات آمریکایی، این کشور در عرصه تحولات جهانی در حال عقب‌نشینی است.

اشپیگل: آمریکا در حال واگذاری رهبری جهان به ایران، چین، و روسیه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آلمانی «اشپیگل» در گزارشی نوشت برخلاف ادعای معاون رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ، آمریکا در حال واگذاری عرصه جهانی به چین، روسیه و ایران است.

«مایک پنس» روز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ مدعی شد: «آمریکا با ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ قوی‌تر از همیشه است و  بار دیگر رهبری جهان را به دست گرفته است».

اشپیگل با اشاره به این سخنان معاون رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «آمریکا رهبری جهان را در دست ندارد بلکه در حال عقب‌نشینی است؛ سیاست «نخست آمریکا» ترامپ خلاء قدرتی در عرصه جهانی ایجاد کرده که دیگر قدرت‌های جهان مانند چین، روسیه و ایران در حال پرکردن آن هستند. آمریکا رهبر جهان نیست بلکه صرفاٌ دستور می‌دهد».

به نوشته این نشریه آلمانی، مایک پنس به مونیخ آمده بود تا بار دیگر «دستور»‌های بیشتری به آلمان و اعضای سازمان ناتو بدهد، از جمله اینکه کشور‌های اروپایی باید ۲ درصد تولید ناخالص خود را صرف بودجه دفاعی سازمان ناتو کنند.

کنفرانس امنیتی مونیخ، نشستی بین‌المللی است که هر سال کشور‌های جهان برای بحث درباره مسائل نظامی، امنیتی، و سیاسی در آن گرد هم می‌آیند. نخستین کنفرانس امنیتی مونیخ در سال ۱۹۶۳ برگزار شد. کنفرانس ۲۰۱۹ روز‌های ۱۵ تا ۱۷ فوریه با شرکت ۴۵۰ هیأت از کشور‌های مختلف برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار