حجت‌الاسلام خلیلی گفت: لازم است علم ذاتی کارکنان قوه قضائیه شناسایی شده و در جهت تقویت آن به منظور ارتقاء سطح کیفی نظارت کوشاتر باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس‌کل دادگستری استان قم پیش از ظهر امروز در نشست نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری دادگستری‌های سراسر کشور که در مرکز آموزش قوه قضائیه استان برگزار شد با تأکید بر تأثیرات محیط معنوی بر جسم و روح انسان گفت: محیط بر قوای جسمانی، غرایض، احساسات و اندیشه انسان تأثیر به‌سزایی دارد که این امر در تاریخ نیز ذکر و اثبات شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان قم افزود: نظارت و ارزیابی کردن به نوعی فن و علم بوده که نیاز به آموختن دارد و این آموختن برای انجام دادن وظایف در نیاز‌های برابر مردم جامعه است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای بازنگری معیار‌ها و ملاک‌ها برای ارزیابی بر نظارت، تأکید کرد: اگر ما معتقدیم که آموختن نظارت واجب است، پس ناظرین باید علم نظارت را بیاموزند و اگر بدون مهارت و آموختن فن نظارت پرونده‌ای تشکیل شود و در تصمیم مدیریتی در جهت ارتقا یا غیر ارتقای آن، خسارتی به شخص وارد شود، فرد متضرر می‌تواند مطالبه خسارت کند.

خلیلی عنوان کرد: ما بدون آموختن هرگز توانایی طبابت نداریم و طبابت بر مبنای علم و آگاهی نباشد معصیتی بزرگ به شمار می‌رود، زیرا شرط طبابت داشتن علم است و در صورت وارد شدن خسارت و ضرر به بیمار و مطالبه خسارت از جانب وی باید خسارت وارده پرداخت شود.

رئیس‌کل دادگستری استان قم با اشاره به دو علم مطبوع و مسموع گفت: علم مطبوع علمی فطری است که در نهاد انسان است و علم مسموع همان علمی است که انسان در دوران مختلف زندگی می‌آموزد، پس نتیجه می‌گیریم که علم نورانیت است و به میزان و شعاع نور، ظلمت از بین می‌رود.

وی با تأکید بر لزوم توجه ویژه به درک کارمندان از مدیریت و تحلیل آنان از رفتار مدیریتی در حین نظارت، گفت: لازم است علم ذاتی کارکنان دادگستری شناسایی‌شده و در جهت تقویت آن به منظور ارتقای سطح کیفی نظارت، کوشاتر باشیم.

خلیلی با اشاره به تلاش در راستای ارتقای سطح علوم ذاتی نهفته انسان ابراز کرد: امروز بسیاری از کارکنان قوه قضاییه رتبه اول را در قوی بودن حافظه به خود اختصاص دادند، اما هنگام قضاوت نمی‌توانند از شرایط موجود تحلیل کافی را به دست آورده و آن‌طور که باید حکم قضایی را صادر کنند و این بدین معنا است که علم ذاتی آنان شکوفا نشده است.

انتهای پیام/الف

لزوم توجه به علم ذاتی کارکنان قوه قضائیه و تقویت آن در جهت ارتقاء سطح کیفی نظارت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار