معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: هدف اعتبار بخشی بیمارستان ها و ارزیابی همه واحد‌های حوزه سلامت به منظور بهبود مداوم کیفیت، محور بودن بیمار، بهبود امنیت بیمار و کارکنان است.

دکتر حسنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: تاکنون در حوزه درمان اقدامات خوبی برای توسعه فضای فیزیکی، بروز رسانی تجهیزات پزشکی و تاسیسات بیمارستانی انجام گرفته است؛ که از جمله آن‌ها می‌توان به احداث و بهره برداری از کلینیک ویژه تخصصی بیمارستان، مرکز غربالگری سرطان، بخش بلوک زایمان با ۱۳ واحد تکنفره (LDR) و بخش اورژانس و درمانگاه اورژانس اشاره کرد.

وی بیان داشت: تا کنون بیش از هزار و دویست میلیارد ریال برای بروز رسانی تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های استان هزینه شده است و بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال برای هتلینگ بیمارستان‌های استان اعتبار تخصیص یافته است که سهم شهرستان مهاباد بیش از ۱۰ درصد این مقدار است.

دکتر حسنی اظهار داشت: در جریان طرح تحول سلامت تجهیزات خوبی برای بیمارستان امام مهاباد اختصاص یافته که به عنوان نمونه می‌توان به دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس، ۲ دستگاه رادیولوژی دیجیتال، ۲ دستگاه ماموگرافی، ۳ دستگاه سونوگرافی که با تلاش‌ها و پیگیری‌های و پیگیری‌های انجام گرفته مسئولین به این شهرستان اختصاص یافت.

وی افزود: شیوه نامه معاملاتی دانشگاه در مقطع خاصی تدوین شد در شیوه نامه به خرید ملزومات پزشکی تا سه ماه اشاره شده بود، ولی در حال حاضر می‌توان تا نه ماه نیز تجهیزات پزشکی خریداری شوند در صورتی که بیمارستان‌های استان جهت خرید اقلام و ملزومات پزشکی از طریق شیوه نامه با مشکل مواجه می‌شوند مراتب را به معاونت درمان استان اطلاع دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد ضمن تشکر از معاون درمان و ارزیابان دانشگاه گفت: همه همکاران بیمارستان تلاش می‌کنند اشکالات و ایرادات ذکر شده توسط ارزیابان را در یک برنامه و بازه زمانی با برگزاری جلسات هم اندیشی مدیریت با واحد‌ها برطرف نمایند.

وی افزود: در آزمایشگاه بیمارستان به دستگاه الکترو کمی لومینسانس به منظور افزایش خدمات به بیماران و مراجعین سرپایی نیاز زیادی داریم با وجود کمبود منابع مالی، تاکنون خریداری این دستگاه توسط دانشگاه امکان پذیر نشده است. یکی از مشکلات اساسی این شبکه کمبود نیروی آزمایشگاهی می‌باشد اگر امکان جذب نیرو‌ها به صورت شرکتی مانند مرکز بهداشت و یا پرستاران مقدور بود افراد طرحی نیز پس از اتمام خدمت جذب سیستم می‌شدند.

دکتر مرزنگ گفت:کمبود نیرو‌های خدمات پشتیبانی از جمله منشی بخش‌ها باعث شده که در بعضی بخش‌ها نیرو‌های خدمات تنظیفی و یا گاها پرستاران به عنوان منشی به کارگیری می‌شوند اگر مجوزی برای جذب نیرو‌های خدمات پشتیبانی به بیمارستان داده شود همه نیرو‌های خدمات تنظیفی را به محل اصلی خدمتشان برمی گردانیم.

انتهای پیام/ س خ

تخصیص اعتبار برای بروز رسانی دستگاه پزشکی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.