مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط خاص مشهد و خراسان رضوی با سایر مناطق کشور اصلاح سقف بودجه بیمه سلامت این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

اهمیت اصلاح سقف بودجه بیمه سلامت در خراسان رضوی/ پرداخت ۹۵ درصد از معوقات بیمه سلامت استانبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دکتر علیرضا رمزی با بیان اینکه سالانه ۳۰ میلیون زائر به مشهد مقدس سفر می‌کنند و تعداد بیماران رو به افزایش است، گفت: با توجه به شرایط خاص خراسان رضوی هم اکنون مشکل سقف خرید خدمات و چالش‌های بوجود آمده در این خصوص در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه منابع مالی کشور محدود است و ساختار نظام سلامت باید اصلاح شود افزود: نظام ارجاع الکترونیک در حوزه علوم پزشکی مشهد که به صورت پایلوت در حال اجرا است یکی از طرح‌های ارزشمند در این حوزه می‌باشد که امیدواریم هر چه زودتر به مرحله اجرا در بیاید.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: بیمه سلامت خراسان رضوی سال گذشته ۴۷۵ میلیارد تومان به موسسات طرف قرارداد بدهکاربود که ۱۰۰درصد مطالبات معوق بخش خصوصی بطورکامل پرداخت شده است وهمچنین برای بخش دولتی دانشگاهی مطالبات باتوجه به تخصیص جدید اعتباری فقط۵درصد ازمطالبات باقی خواهد ماند.

دکتر رمزی افزود: چهار هزار و ۹۰۰ موسسه درمانی اعم از خصوصی و دولتی هم اکنون با بیمه سلامت در سطح خراسان رضوی قرار دارند.

وی گفت: هم اکنون مشکل به وجود آمده در خصوص عدم پذیرش بیماران بیمه سلامت در بیمارستان‌های دولتی برطرف شده است و تمام بیمارستان‌های دولتی بیماران را پذیرش می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی با اشاره به اینکه هر ماه ۹۴ میلیارد تومان به موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت استان پرداخت می‌شود، افزود: بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در قالب پنج صندوق بیمه‌ای روستایی، بیمه ایرانیان، بیمه همگانی، سایر اقشار و کارمندی زیر پوشش هستند.
 

انتهای پیام// م. م
 

حل مشکل به وجود آمده در عدم پذیرش بیماران بیمه سلامت در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.