مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری آذربایجان غربی از اجرای ۲۰ طرح آبخیزداری و آبخوان داری از اعتبارات صندوق توسعه ملی در استان خبر داد.

میر صمد سیدموسوی مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،گفت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبخیز داری و آبخوانداری در کشور تخصیص داده شده است که سهم آذربایجان غربی از این میزان ۲۱ میلیارد تومان است.

سیدموسوی با اشاره به اینکه پروژه‌های آبخیزداری استان در قالب ۲۰ طرح در ۱۵ شهرستان اجرا شده است، اظهارکرد: اجرای این پروژه‌ها از شهریور ماه سال جاری آغاز شده بود و ماه گذشته به پایان رسید و در قالب این طرح‌ها عملیات بیولوژیکی و بیومکانیکی در ۱۳۲ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان اجرا شده است.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری آذربایجان غربی اضافه کرد: طرح‌های آبخیز داری و آبخوان داری با هدف ارتقا و بهبود وضعیت پوشش گیاهی، ارتقای کیفیت پوشش گیاهی، افزایش تولید علوفه و ظرفیت مراتع و جلوگیری از فرسایش خاک و هدر رفت آب، اجرا شده است و پیش بینی می‌شود سال آینده این اعتبارات به بیش از دو برابر برسد.

وی از اتمام مطالعات آبخیزداری و آبخوانداری در یک میلیون هکتار از منابع طبیعی استان خبر داد و افزود: تاکنون در ۸۵ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی، طرح‌های آبخیز داری و آبخوانداری به طور کامل اجرا شده است.

کاشت ۲۰۰ هزار اصله نهال در استان در هفته منابع طبیعی

 
 
سیدموسوی در ادامه به برنامه‌های هفته منابع طبیعی در استان نیز اشاره کرد و افزود: امسال هفته منابع طبیعی با شعار منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی برگزار می‌شود و کاشت ۲۰۰ هزار اصله نهال در سطح استان از مهمترین برنامه‌های آن می‌باشد.

استان آذربایجان غربی بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد که بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار آن را مراتع درجه یک تا سه تشکیل می‌دهد.
 
انتهای پیام/م
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.