مخبر خبر داد

ایجاد ۴۱ هزار فرصت شغلی مستقیم در سال ۹۷

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از ایجاد ۴۱ هزار فرصت شغلی مستقیم در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در آیین شکرانه بهره‌برداری از ۴۱ هزار مورد اشتغال مستقیم ایجاد شده در سال ۹۷ که امروز (سه‌شنبه ۳۰ بهمن ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در حادثه سیستان و بلوچستان مطمئن بودم مثل همیشه این افراد با ضربه سنگینی مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در جنگ تحمیلی مردم و جوانان با دست خالی دفاع کردند، افزود: نقطه مشترکی که از پیروزی انقلاب تاکنون همیشه همراه ما بوده است، بحث تحریم است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ادامه داد: به لحاظ تجهیزات جنگی پیشرفت‌های فوق العاده‌ای داشتیم و همچنین در حال حاضر این مردم هستند که در جنگ سخت اقتصادی قرار دارند.

مخبر با بیان اینکه جنگ سخت اقتصادی با جنگ تحمیلی متفاوت است، افزود: امروز تمام آحاد کشور متأثر از این جنگ هستند و ما در این زمینه راهی جز تکیه بر مردم نداریم.

وی با بیان اینکه روح بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری مبتنی بر بسیج مردم با اولویت جوانان است، گفت: از ابتدای کار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برحسب دستور رهبر انقلاب محوریت بر توانمندسازی مردم به خصوص مناطق محروم قرار گرفت.

مخبر بیان کرد: طی سال‌های گذشته در بیش از ۴۰ پروژه با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان، سرمایه‌گذاری کردیم.


بیشتر بخوانید: ایجاد فرصت اشتغال جدید برای ۶۰ هزار نفر/ اهل رقابت با مردم، دولت و هیچ رانتی نیستیم


وی با بیان اینکه یک هزار و ۵۵۰ مدرسه، یک هزار و ۲۰۰ مرکز فرهنگی، ۳۰ هزار واحد مسکونی، یک هزار و ۳۰۰ واحد آبرسانی و ۱۱۰۰۰ بیمارستان ساخته شده است، تصریح کرد: بیمارستان‌های ساخته شده ۲ هزار و ۵۰۰ تختخوابی هستند، همچنین ۱۵۹ مرکز جامع بهداشتی درمانی ساخته و تحویل داده شده است.

مخبر با بیان اینکه بخش بیمه بنیاد برکت مورد توجه قرار گرفته است، گفت: یک میلیون بیمه نامه صادر شده و همچنین به ۱۰ هزار زوج نابارور کمک شده است تا در مناطق محروم بتوانند صاحب فرزند شوند.

وی با بیان اینکه ۵۴۲ اقدام باردار شدن زوجین مثبت بوده است، افزود: ۲۲۴ فرزند در این طرح به دنیا آمده‌اند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه پویش‌های خوبی را به کمک مردم انجام داده‌ایم، ادامه داد: ۳۰ هزار لوازم التحریر در اول مهرماه به مناطق محروم ارسال شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در هفت ماه گذشته بیش از ۴۱ شغل مستقیم و ۴۰ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در بخش‌های مختلف باید به توسعه برسیم، افزود: در کشور‌های دیگر ۳۵ درصد از کشتی‌سازی بندری بهره‌مند هستند، اما در کشور ما این بخش تعطیل است.


بیشتر بخوانید: ارائه آموزش‌های رایگان فنی و مهارتی به ایثارگران


رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ادامه داد: کشور ما با وجود داشتن منابع آبی بسیار تنها ۰.۲ درصد از ماهیگیری بهره‌مند است.

وی با بیان اینکه ظرف هشت ماه گذشته ۲۰ هزار شغل اجتماع محور ایجاد شده است و نزدیک ۷۰۰ نفر مشغول فعالیت هستند، بیان کرد: یک هزار و ۵۰۰ شغل تسهیلات محور ایجاد شده است و ۱۳ هزار و ۸۸۲ نفر در شرکت‌های دانش بنیان مشغول فعالیت هستند.

مخبر با بیان اینکه در ستاد اجرایی کار اقتصادی صفر ایجاد نمی‌شود، گفت: تمام این اقدامات با مشارکت مردم انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۸۲ سهام شرکت‌ها به مردم واگذار شده است، افزود: هدف ما هیچ وقت اقتصادی نبوده و ما همیشه به دنبال حل مشکل هستیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: تلاش داریم تا در سال آینده ۴۰ هزار شغل را به ۷۰ هزار مورد برسانیم.

انتهای پیام/

ایجاد ۴۱ شغل مستقیم و ۴۰ هزار شغل غیرمستقیم در ۷ ماه گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار