مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت:بر اساس ارزیابی رشد سالمندان در استان،خراسان جنوبی جزء ۱۱ استان سالمند کشور است.

عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت:بر اساس ارزیابی رشد سالمندان در استان، خراسان جنوبی جزء ۱۱ استان سالمند کشور است.

وی افزود:جمعیت مردان بالای ۶۰ سال ۳۷ هزار و ۱۲۴ نفر و جمعیت زنان بالای ۶۰ سال نیز ۵۳ هزار و ۳۶۰ نفر است که با این حساب ۱۱/۷۶ درصد جمعیت خراسان جنوبی سالمند است.

عرب نژاد گفت: مطابق سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ جمعیت استان خراسان جنوبی ۷۶۸ هزار و ۸۹۸ نفر است که ۳۸۹ هزار و ۹۱۷ نفر مرد و ۳۷۸ هزار و ۹۸۱ نفر زن هستند که از این تعداد ۹۰ هزار و ۴۸۴ نفر سالمند بالای ۶۰ سال هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته شورای سالمندان خراسان جنوبی به لحاظ عملکرد جزء ۱۰ استان برتر کشور شناخته شده است ،افزود: امسال تاکنون دو جلسه از این شورا برگزار شده است که ماحصل آن ۱۷ مصوبه در خصوص سالمندان بود.

وی در خصوص تعداد مراکز شبانه روزی اظهار کرد: در استان تعداد ۶ مرکز در شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس و طبس به سالمندان خدماتی از قبیل خدمات شبانه روزی، مراقبتی و همچنین پزشکی و توانبخشی به تعداد ۱۴۰ سالمند ارائه می‌دهند.

عرب نژاد همچنین با اشاره به فعالیت مراکز ویزیت در منزل در شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس و زیرکوه بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون این مراکز تعداد ۹۳ نفر سالمند را پوشش داده است که از خدماتی چون پزشکی، پرستاری، توانبخشی، فیزیوتراپی، کار درمانی و شنوایی سنجی برحسب نیاز بهره‌مند شدند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: سالمندان با ارائه درخواست به نزدیکترین اداره بهزیستی محل سکونت در شهرستان‌های مذکور می‌توانند از خدمات ویزیت در منزل بهره‌مند شود.

انتهای پیام/غ

بیش از ۱۱ درصد جمعیت استان سالمند است

 

برچسب ها: بهزیستی ، نفوس و مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.