معاون وزیر راه و شهرسازی کشور گفت: راه آهن قزوین - رشت حداکثر تا ۱۰ روز آینده به بهره برداری می‌رسد.

بهره برداری از خط آهن قزوین - رشت تا ۱۰ روز آیندهبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، خیر الله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از ایستگاه مرکزی خط آهن رشت گفت: برای خط آهن قزوین - رشت با ۱۸۵ کیلومتر ریل گذاری، ۸ ایستگاه، ۲۸ کیلومتر تونل، ۹ کیلومتر پل و ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری بیش از هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی هزینه شد و ارزش فعلی این طرح حدود ۶ هزار میلیارد تومان است.

وی افتتاح این طرح را زمینه تحقق کریدور نوستراک یا شمال جنوب دانست و افزود: این مسیر از رشت در دو جهت به سوی انزلی و دیگری تا آستارا پیش خواهد رفت تا علاوه بر اتصال به بندر انزلی، زمینه تحقق مسیر ریلی نوستراک مهیا شود.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، خط آهن قزوین - رشت را به لحاظ موقعیت جغرافیایی و استراتژیک منحصر به فرد دانست وگفت: فراهم شدن امکان حمل ۱۰ میلیون مسافر و ۲۰ میلیون تن کالا در سال دستاوردی است که موقعیت ترانزیتی و منطقه‌ای کشور را به نحو چشمگیری ارتقاء خواهد داد.

خیر الله خادمی همچنین از پیشرفت ۲۵ درصدی فاز نخست خط آهن رشت - انزلی خبر داد و تصریح کرد: ساخت این خط آهن ۴۰ کیلومتری در ۲ فاز طراحی شده و در فاز دوم آن نیز پیمانکار درحال کار است و پیش بینی می‌شود در یک دوره ۳۰ ماهه به اتمام برسد.

انتهای پیام / ق

 

راه آهن قزوین - رشت تا ۱۰ روز آینده  به بهره برداری می رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.