بخشدار مرکزی کرمانشاه گفت : حفظ تالاب هشیلان با مشارکت جوامع محلی صورت گیرد .

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،اولین کارگاه هم اندیشی نخبگان، سمن ها، و جامعه محلی، از سلسله نشست‌های گفتگوی تالاب به منظور مشارکت برای حفاظت از "تالاب هشیلان" با حضور در منطقه زنجیره انسانی نمادینی اطراف تالاب هشیلان ایجاد شد.

 بخشدار مرکزی کرمانشاه گفت : توسعه پایدار دارای چهارستون اولیه شامل توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و زیست محیطی است که لازمه‌ی دست یابی به هرنوع توسعه‌ای در نظر گرفتن جنبه زیست محیطی آن است.

 علی فتحی با بیان این که حیات تالاب هشیلان به جوامع محلی وابستگی دارد، افزود: حفظ تالاب هشیلان باید با مشارکت جوامع محلی اطراف تالاب صورت گیرد و عدم مشارکت جوامع محلی در حفظ آن موفقیت صد در صدی را به ارمغان نمی‌آورد.

 وی افزود: این تالاب میتواند منبع درآمدی پایدار و پاکی برای اهالی حوزه تالاب فراهم آورد و برای آن‌ها تبدیل به اشتغالی پایدار با استفاده از اکوتوریسم و بوم گردی خواهد شد.

 بخشدار مرکزی کرمانشاه گفت: در راستای حفظ تالاب هشیلان باید از ظرفیت دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌های اطراف تالاب استفاده کرد و آن‌ها می‌توانند در حوزه تالاب مشارکت فعالانه داشته باشند.

 

 

انتهای پیام/د

برگزاری اولین کارگاه هم اندیشی نخبگان، سمن ها، و جامعه محلی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.