سرپرست سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز ۹۸ پیش‌بینی‌های لازم برای تامین گوشت قرمز و گوشت مرغ در خراسان رضوی انجام شده است و نگرانی‌ای بابت این ایام وجود ندارد.

نگرانی‌برای کمبود گوشت‌های قرمز و مرغ در ایام نوروز ۹۸ در خراسان رضوی وجود نداردبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، نجفقلی صالحی سرپرست سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی در جلسه ستاد سن غلات خراسان رضوی، گفت: ما امروزه از نظر اقتصاد و بازار با تحریم ها‌ی همه‌جانبه آمریکا علیه کشورمان مواجه هستیم و باید در جهت رفع خسارات احتمالی تلاش کنیم.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز ۹۸ پیش‌بینی‌های لازم برای تامین گوشت قرمز و گوشت مرغ در خراسان رضوی انجام شده است و نگرانی‌ای بابت این ایام وجود ندارد و با ورود محموله گوشت‌های منجمد به استان قیمت‌ها شکسته می‌شود.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه همه‌ساله شاهد کاهش سن زدگی گندم در استان هستیم، خاطرنشان کرد: نتیجه تلاش کارشناسان سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی در سطح عرصه‌های مختلف کشاورزی شهرستان‌های استان و نیز پیگیری کارشناسان ستادی خوب بوده است، اما باید به سن زدگی محصول جو هم توجه شود و با برگزاری کلاس‌های آموزشی‌کشاورزان را از این خسارت آگاه کنیم، زیرا بر محصول گندم سال بعد نیز اثر منفی می‌گذارد.

صالحی تصریح کرد: در این شرایط حساس اقتصادی حتی اگر ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم گندم به عملکرد (در هکتار) در سطح استان اضافه شود کمک شایانی به ایجاد امنیت غذایی و تامین معاش هموطنان می‌شود.

وی تاکید کرد: اهمیت مواردی همچون معاینه فنی سم‌پاش‌ها، تقویت گندم با کود سرک برای کاهش سن زدگی، آمادگی برای مبارزه با علف‌های هرز و بیماری‌های برگی کندم به علت وجود رطوبت زیاد در امسال، ثبت داده‌های کشت در سامانه اطلاعات، پیش‌بینی دقیق و قطعی مراکز خرید گندم در شهرستان‌ها و کمک گرفتن از سایر ادارات در شهرستان‌های خراسان رضوی برای مبارزه و کنترل سن گندم باید همواره مورد تاکید باشد.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت پایش‌های مستمر، بیان کرد: ما، چون با حجم بالایی از علف‌های هرز روبه‌رو هستیم باید پایش‌ها را به‌طور کامل در پهنه‌های مربوطه انجام دهیم و زمان را غنیمت شمرده و کانون‌های سن گندم و نیز دیگر آفت‌ها را به‌دقت رصد و پایش کنیم.

صالحی گفت: با توجه به اقدامات بی‌نظیر جهادکشاورزی در سال گذشته و کم‌شدن میزان سن زدگی گندم به میزان ۱۷ صدم درصد، امیدواریم که امسال نیز این میزان به ۱۵ صدم درصد کاهش پیدا کند.
 
انتهای پیام//ف.ح

برگزاری جلسه ستاد سن غلات خراسان رضوی

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.