سرپرست حوزه هنری استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره سراسری"۴۰ سال مرز امن" به میزبانی کرمانشاه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،افشین آزادی سرپرست حوزه هنری استان کرمانشاه گفت : برگزاری جشنواره بر مبنای طرحی که از سوی خانه گرافیک و خانه کاریکاتور به حوزه هنری کرمانشاه ارائه شده بود در برنامه قرار گرفت و پس از انجام کار‌های کارشناسی و برگزاری نشست‌های توجیهی قرار شده به عنوان یکی از اقدامات حوزه هنری در چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شود.

وی با بیان اینکه جشنواره ۴۰ سال مرز امن در حوزه پوستر، کاریکاتور و کارتون برگزار خواهد شد، گفت : برای برگزاری این جشنواره چندین ماه کار شده و با تلاش‌های صورت گرفته قرار است برنامه به صورت ملی برگزار شود و امیدواریم این برنامه مقدمه‌ای برای برگزاری برنامه بزرگتری در ابعاد بین‌المللی به صورت یک کار مشترک باشد.

سرپرست حوزه هنری کرمانشاه با بیان اینکه ورود هنر به هر حوزه‌ای باعث ماندگاری آن حوزه خواهد شد، گفت: حوزه هنری با توجه به ماموریت خاص خود در حوزه توجه به هنر انقلاب اسلامی برگزاری این جشنواره سراسری را در برنامه قرار داده است.

آزادی با بیان اینکه تاکنون کار هنری شاخصی از باب وجود امنیت در مرز‌های کشور انجام نشده، اضافه کرد: هدف از برگزاری این جشنواره این است که اهمیت مرز‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

آزادی افزود: ما برای حفظ مرزهایمان و امنیت حاکم بر کشور خون‌های ارزشمند زیادی تقدیم شده و امنیت امروز ایران اسلامی مرهون خون این شهدا است.

سرپرست حوزه هنری کرمانشاه ادامه داد: امروز شاهدیم خیلی از کشور‌های مجاور ما مردمانشان در رنج و عذاب بوده و هر روز شاهد بروز اتفاقات ناگواری هستند، در حالیکه امروز ایران اسلامی جزو امن‌ترین کشور‌های دنیا بوده و استان کرمانشاه نیز از استان‌های امن کشور به حساب می‌آید.

آزادی سپس با اشاره به اینکه امسال شاهد ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی هستیم، افزود: در دهه پنجم انقلاب اسلامی نیاز داریم تا اتفاقات رخ داده در حوزه هنر را با دو نگاه از بیرون و درون بازخوانی کنیم.

سرپرست حوزه هنری کرمانشاه اضافه کرد: فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه هنری استان از بیرون امیدبخش بوده و با نگاه از درون نیز باید تلاش کرد تا کاستی‌ها و نقاط ضعف را شناسایی و در جهت رفع آن‌ها اقدام کرد.

آزادی در ادامه با اشاره به ورود کاریکاتوریست‌های استان کرمانشاه به موضوع مفاسد اقتصادی، اختلاس و فساد اداری برای نخستین بار در کشور اظهار کرد: در تلاشیم تا نمایشگاه این آثار را دهه آخر فروردین سال آینده و در هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار کنیم.

وی اشاره‌ای هم به برپایی نمایشگاه پایان داعش در حوزه مبارزه با تروریست و جریان سخیف تکفیری داشت و افزود: این نمایشگاه تا پایان سال در حوزه هنری کرمانشاه برپا خواهد شد.

فرشاد عیسی پور دبیر هنری جشنواره ۴۰ سال مرز امن نیز با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش پوستر و کارتون و کاریکاتور برگزار خواهد شد، افزود: هنرمندان در بخش پوستر می‌توانند آثار خود را در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتی متر و در بخش کارتون و کاریکاتور در ابعاد A۳ به جشنواره ارسال کنند.

وی اضافه کرد: در بخش پوستر هر نفر می‌تواند سه اثر و در بخش کارتون و کاریکاتور هر فرد می‌تواند پنج اثر را به جشنواره ارسال کند.

وی گفت: مرز+۴۰، مرزداران، مرزبانان و مرزنشینان، توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال و... از موضوعات برگزاری این جشنواره است.

وی با بیان اینکه هنرمندان تا ۳۰ خرداد فرصت دارند در این جشنواره شرکت کنند، افزود: علاقمندان می‌توانند آثار خود را به سایت حوزه هنری کرمانشاه ارسال کنند.

وی اضافه کرد: این جشنواره ۱۵ تیرماه سال آینده در کرمانشاه برگزار و از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

عیسی پور با بیان اینکه دو داور بومی و یک داور غیربومی در هر بخش آثار رسیده به جشنواره را ارزیابی خواهند کرد، اضافه کرد: نفرات اول تا سوم جشنواره به ترتیب مبلغ ۳.۵، دو و یک میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این جشنواره برای اولین بار در کشور به تأثیر هنر در مرز‌ها می‌پردازد، شرکت در جشنواره را برای عموم آزاد عنوان کرد.

فخرالدین دوست محمد دبیر اجرایی جشنواره سراسری"مرز امن" نیز اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد یک رقابت ملی برای سنجش سطح کمی و کیفی آثار هنرمندان است.

وی با بیان اینکه همیشه دغدغه برگزاری یک جشنواره ملی را داشتیم، افزود: با برگزاری جشنواره ملی هنرمندان می‌دانند که در کجای کار قرار گرفته اند.

دوست محمد با بیان اینکه تلاش‌ها و فداکاری‌های مرزبانان در موضوعات مختلف مثل تهاجم فرهنگی، قاچاق کالا و... در این جشنواره انعکاس داده خواهد شد، افزود: تلاش شده تا در قالب برگزاری این جشنواره رشادت‌های مرزداران ایران اسلامی با زبان هنر بازتاب داده شود تا تلاش‌ها و فداکاری‌های مرزبانان دیده شود.

دوست محمد افزود: تلاش داریم با برای برگزاری این جشنواره نیرو‌های نظامی را حساس کنیم که خوشبختانه این اتفاق هم افتاده و تاکنون شاهد مشارکت خوب ارگان‌های نظامی در برگزاری این جشنواره بوده ایم .

 

 

انتهای پیام/د

برگزاری جشنواره بر مبنای طرحی از سوی خانه گرافیک و خانه کاریکاتور

 

برچسب ها: مطبوعات ، فرهنگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.