نماینده مردم نایین و خوروبیابانک گفت: با راه اندازی ناحیه صنعتی و کارگاه های کوچک، محمدیه نایین جان دوباره خواهد گرفت.

عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نایین و خوروبیابانک در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: محمدیه با راه اندازی ناحیه صنعتی و احیاء صنایع دستی،همچنین راه اندازی کارگاه های کوچک و زودبازده،جانی دوباره خواهد گرفت.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه محمدیه یکی ازمحله های نایین محسوب می شود و باید به همراه نایین رشد و پیشرفت می کرد افزود: محمدیه بر خلاف انتظار به حاشیه رفت و از پیشرفت و به روز شدن جا ماند درصورتی که عبا و فرش محمدیه در جهان حرف اول را می زند ولی متاسفانه با کم کاری بعضی از مسئولین در دوره های مختلف، جایگاهی برای این دو صنعت تعریف نشده و امیدواریم با راه اندازی ناحیه صنعتی، شاهد احیای این دو صنعت باشیم.

محله محمدیه از جذاب‌ترین مناطق بخش مرکزی نایین است که به موقعیت و نمای زیبا مورد توجه گردشگران است. در مرکز این محله تپه‌ای قرار گرفته که بر بالای آن قلعه زیبای عاشورگاه ساخته و در پایان تپه کارگاه عبا بافی در دل زمین کنده شده‌اند و مرد سالخورده در این کارگاه به بافت عبا مشغول هستند.

محله محمدیه دارای سبط‌های متعدد و گذرها و گنبدهای زیبا و بناهای تاریخی بسیار است و جاذبه‌های فرهنگی – هنری- عبا بافی- از صنایع رایج و معتبر نایین عبا بافی است.
عبا بافان، محصول خود را از کرک و پشم شتر در رنگ‌های زرد، مشکی، سرخ و خرمایی می‌بافند.
مهم‌ترین مرکز عبابافان نایین در محمدیه قراردارد. کارگاه‌های این عبابافان و نیز نحوه کار آن‌ها یکی از جاذبه‌های تماشایی این منطقه محسوب می‌شود. 

 

انتهای پیام/م 

 

محله محمدیه از جذاب‌ترین مناطق بخش مرکزی نایین است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.