رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اسلام آبادغرب گفت: ۱۱۵ تن میوه (۷۰ تن پرتقال و ۴۵ تن سیب درختی) شب عید در سطح شهرستان توزیع می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،نهمین جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست افشین کریمی فرماندار اسلام آبادغرب و با حضور نمایندگانی از اداره‌ها صنعت، معدن و تجارت؛ جهاد کشاورزی؛ اتاق اصناف و تعاون روستایی برگزار شد.

در این جلسه وضعیت بازار گوشت مرغ، گوشت قرمز، نان، آرد و میوه شب عید بررسی و تصمیماتی در خصوص صدور مجوز‌ها در این زمینه، اتخاذ شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اسلام آبادغرب با بیان اینکه با اجرای تصمیمات ستاد تنظیم بازار، در آینده قیمت‌ها تعدیل خواهد شد، گفت: در بحث نظارت، مردم باید احساس کنند که با متخلف به طور جدی برخورد می‌شود، البته برخورد هم نباید تنها به اعلام آمار از تشکیل پرونده محدود شود.

مسعود محمدی افزود: اسلام آبادغرب تنها شهرستانی است که کمترین انحراف را در بازار دارد، در موقعیت‌هایی باید از مکانیزم بازار برای کنترل و نظارت استفاده کرد، در مواردی نیز که عده‌ای طمع‌کاری شرایط خاصی را به وجود می‌آورند، دستگاه‌های نظارتی باید ورود کرده و نظارت محسوس داشته باشیم.

وی بیان کرد: ۱۱۵ تن میوه (۷۰ تن پرتقال و ۴۵ تن سیب درختی) برای مصرف مردم در سطح شهرستان توزیع می‌شود، خبازان و نانوایی‌ها نیز مشکلی برای ارائه خدمات در شب عید ندارند.

فرماندار اسلام آبادغرب نیز در این جلسه، با اشاره به وضعیت فعلی بازار گوشت و مرغ، اظهار داشت: باید درباره کالا‌های پرمصرفی همچون گوشت و مرغ، تصمیمات شفاف و روشنی گرفته شود تا مطمئن شویم در ماه آینده، با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

افشین کریمی ادامه داد: یک‌دستگاه به تنهایی متولی امور نیست و بعد از انتخاب مکان‌هایی برای توزیع قوانین کلی ازجمله فروش برای رستوران‌ها در اختیار اماکن قرار داده شود و نماینده اداره‌ها مذکور تا زمان آخر در محل توزیع حضور داشته باشند.

وی تاکید کرد: نگاهی علنی و شفاف وجود داشته باشد و طبق قوانین باید دسترسی قشر مستضعف در هرگونه توزیع در اولویت باشد، همچنین به علت نزدیکی به عید اولویت پوشش توزیع میوه با مناطق کم دسترس است، توزیع میوه در مناطق فقیرنشین نیز بیشتر انجام شود.

کریمی افزود: اداره‌ها در این ماه آخر سال هفته‌ایی یک‌بار به صورت قاطع و مدوام از بازار از جمله بازار البسه بازدید داشته باشند .

 

 

انتهای پیام/د

برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار

 

برچسب ها: صنعت ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.