سردار باقری گفت: اطلاعات ‌‌مراکز مخفی و نیمه‌مخفی گروهک‌های تروریستی ‌‌را در اختیار مقامات پاکستانی ‌قرار دادیم.

تا ریشه کنی گروهک تروریستی از سیستان و بلوچستان مذاکرات و فشار بر پاکستان ادامه داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در حاشیه دیدار با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) در جمع خبرنگاران گفت: دیدار با مراجع و علما و گزارشی از فعالیت نیرو‌های مسلح و برنامه‌های پیش‌رو و بهره‌مندی از منویات این عزیزان از جمله برنامه‌های سفر به قم است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این حادثه تروریستی بسیار تلخ و دردناک بود و از خداوند متعال برای شفای همه مجروحان آرزوی شفا دارم.


بیشتر بخوانید: سردار باقری: ملت ایران انتقام شهدای حادثه تروریستی زاهدان را خواهند گرفت


وی افزود: بازدید از پژوهشگاه امام صادق (ع) که از مراکز اصلی پژوهشی نیرو‌های مسلح در موضوعات اعتقاد و بصیرت سیاسی است از جمله برنامه‌های این سفر است.

وی با بیان اینکه کشور پاکستان مسئولیت اساسی در دفاع از مرز‌های خود و پاکسازی سرزمین همجوار مرز‌های ما از این گروهک‌ها برعهده دارد، عنوان کرد: متاسفانه پاکستان توانایی کمی را در قسمت بلوچستان خود مستقر کرده و مرز‌ها از سمت کشور پاکستان کاملا باز است.

سرلشکر باقری اضافه کرد: با وجود مرز بسیار طولانی کشورمان با پاکستان که حدود یک هزار کیلومتر است و بخش زیادی از مرز را طی سالیان گذشته مسدود کرده و نیرو مستقر کرده‌ایم، اما بخش‌هایی از آن باز است و گروهک‌های تروریستی از آن نفوذ می‌کنند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح عنوان کرد: گروهک‌های ترویستی در ۲ ماه گذشته تلاش‌های زیادی برای ایجاد ناامنی در کشورمان انجام دادند، اما ۹۵ درصد آن‌ها کشف و خنثی و مقابله شد، ولی تعداد محدودی حادثه پیش آمد که حادثه اخیر بسیار تلخ بود.


بیشتر بخوانید: هشدار سردار باقری به پاکستان


سرلشکر باقری با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با گروهک‌های تروریستی در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با مقامات نظامی و سیاسی پاکستان ارتباط برقرار کرده و با فرماندهان ارتش آن‌ها تماس تلفنی برقرار شد و از آن‌ها خواسته شد که به طور جدی در منطقه حضور پیدا کرده و مسئولیت به عهده بگیرند و با گروهک‌های تروریستی مقابله کنند و یا اجازه دهند نیرو‌های ما وارد شده و با این گروهک‌های تروریستی مقابله شود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه براساس اطلاعاتی که در اختیار کشور پاکستان قرار دادیم از روز گذشته ارتش پاکستان عملیاتی را در منطقه بلوچستان علیه گروهک‌های تروریستی آغاز کرده‌اند،اضافه کرد: ممکن این برخورد کارساز نباشد، اما به مذاکرات و فشار بر پاکستان ادامه می‌دهیم تا مطمئن شویم این گروهک تروریستی از سیستان و بلوجستان ریشه‌کن شود.

وی گفت: اردوگاه و مراکز آموزشی مخفی و نیمه‌مخفی در کشور پاکستان توسط گروهک‌های تروریستی ایجاد شده که با پول و سلاحی که عربستان و امارات در اختیارات آن‌ها قرار داده آموزش می‌بینند و تلاش می‌کنند با سازماندهی در کشورمان ناامنی و حوادث تروریستی ایجاد کنند.


بیشتر بخوانید: سردار باقری با آیت الله صافی گلپایگانی دیدار کرد


وی با بیان اینکه باید ثبات و امنیت از ناحیه پاکستان در منطقه سیستان و بلوچستان حاکم شود،بیان کرد: اگر به هر دلیلی مراکز آموزشی، اردویی، آمادی و استقرار گروهک‌های تروریستی در پاکستان قصد ادامه فعالیت داشته باشند براساس منشور ملل متحد، این حق طبیعی و بین‌المللی جمهوری اسلامی است که راسا با این مراکز برخورد کرده و در صورت ضرورت انتقام گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ح

آغاز عملیات ارتش پاکستان علیه گروهک‌های تروریستی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حق همسایگی
۲۱:۰۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
در پاکستان عزمی برای مقابله با تروریست وجود ندارد. طی ده سال گشته بارها به پاسگاههای مرزی ایران حمله شده و ما هیچ عکس العملی از کشور پاکستان ندیدیم.
آخرین اخبار