مدیر مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:ریشه کنی بیماری فلج اطفال در خراسان رضوی مراحل نهایی خود را می‌گذراند.

مراحل نهایی ریشه کنی فلج اطفال در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد جعفر صادقی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: موردی از بیماری فلج اطفال طی ۱۷ سال اخیر در استان خراسان رضوی مشاهده نشده است و این در حالی است که این استان با افغانستان هم مرز است و بیماری فلج اطفال در این کشور شیوع دارد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی سازمان جهانی بهداشت، ریشه کنی بیماری فلج اطفال در دنیا تا سال ۲۰۲۲ پیش بینی شده است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای این منظور به توصیه سازمان جهانی بهداشت، واکسن تزریقی فلج اطفال همراه با واکسن خوراکی این بیماری به برنامه واکسیناسیون در ۶۰ کشور از جمله ایران افزوده شده است.

صادقی افزود: تزریق واکسن فلج اطفال در یک نوبت و برای نوزادان در سن چهار ماهگی در نظر گرفته شده که چهار استان کشور از جمله خراسان رضوی که همجوار با افغانستان است از شهریور ماه سال ۹۴ زیر پوشش این برنامه قرار گرفتند.

وی با اشاره به فراخوان واکسیناسیون فلج اطفال برای متولدین سال ۹۵ تصریح کرد: این فراخوان مربوط به ۹ استان کشور به غیر از خراسان رضوی است چرا که این برنامه از سه سال گذشته در این استان در حال اجراست.

فلج اطفال نوعی بیماری حاد ویروسی است که دستگاه گوارش و برخی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند.

انتهای پیام//م.ن
 

فلج اطفال نوعی بیماری حاد ویروسی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.