ده ها عضو مجلس افغانستان خواستار ابطال انتخابات پارلمانی شدند

ده‌ها عضو مجلس نمایندگان افغانستان در یک نشست خبری، ضمن استقبال از برکناری اعضای کمیسیون های انتخاباتی، خواستار ابطال انتخابات پارلمانی شدند.

ده ها عضو مجلس افغانستان خواستار ابطال انتخابات پارلمانی شدندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ده‌ها عضو مجلس نمایندگان افغانستان در یک نشست خبری، ضمن استقبال از برکناری اعضای کمیسیون های انتخاباتی، خواستار ابطال انتخابات پارلمانی شدند.

این نمایندگان روند برگزاری و بازشماری انتخابات پارلمانی گذشته در افغانستان را پر از تقلب خوانده و تاکید کردند که کمیسیون های انتخاباتی به آرای مردم خیانت کرده اند.

همایون همایون، معاون مجلس افغانستان در این نشست گفت: شهروندان افغانستان در جریان برگزاری انتخابات پارلمانی امسال بیش از 2 هزار قربانی دادند، اما کمیسیون‌های انتخاباتی به آرای مردم خیانت کرده، دست به تقلب‌های گسترده زدند و پروسه ملی انتخابات را نیز بد نام نمودند.

معاون مجلس افغانستان از اقدام اخیر دولت این کشور مبنی بر عزل اعضای کمیسیون های انتخاباتی و معرفی آنها به دادستانی کل استقبال نموده و تاکید کردند که این نهاد به منظور بازگشت اعتبار مردم به پروسه انتخابات و نهادهای انتخاباتی، انتخابات پارلمانی گذشته را باطل اعلام کرده و زمینه برگزاری مجدد انتخابات را مساعد کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار