سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در اظهاراتی مداخله‌جویانه، نیکلاس مادورو را از واکنش شدید علیه مخالفان این کشور و بازداشت سردسته آن‌ها منع کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «مارکو روبیو» سناتور جمهوری‌خواه ایالت فلوریدای آمریکا روز گذشته ضمن بازدید از مرز ونزوئلا و کلمبیا در اظهاراتی مداخله‌جویانه، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا را از واکنش شدید علیه مخالفان این کشور و بازداشت سردسته آن‌ها منع کرد و مدعی شد این اقدام احتمالی پیامد‌های منفی برای او خواهد داشت.

این سناتور جمهوری‌خواه که برای نظارت بر امور مربوط به ارسال کمک‌های آمریکا به ونزوئلا که در حال حاضر در شهر مرزی کوکوتا انبار شده‌اند، به کلمبیا سفر کرده است، در مصاحبه با سی‌ان‌ان از اعلام حمایت از اقدام نظامی آمریکا علیه ونزوئلا خودداری کرد. با این حال، او در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت: مطمئن است در صورتیکه دولت کاراکاس، خوآن گوآیدو، سردسته مخالفان ونزوئلا که ماه گذشته خود را رئیس جمهور موقت این کشور معرفی کرد، بازداشت کند، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ساکت نمی‌ماند.

روبیو همچنین در مورد آسیب رساندن به شهروندان و کارکنان دولتی آمریکایی در ونزوئلا هشدار داد.

در حالی که مادورو، از پذیرفتن کالا‌های ارسالی آمریکا خودداری می‌کند گوآیدو روز شنبه اعلام کرد اقدامات لازم را برای ورود صد‌ها تُن از کمک‌های آمریکا به کاراکاس انجام می‌دهد. او قرار است امروز، جزئیات بیشتری درباره نحوه وارد کردن کالا‌ها اعلام کند.

در ۲۳ ژانویه، خوان گوایدو ضمن منسوخ خواندن انتخابات چند ماه قبل در ونزوئلا که به پیروز‌ی نیکلاس مادورو-- رئیس جمهور قانونی ونزوئلا-- منجر شد، خود را رئیس جمهور موقت این کشور معرفی کرد. آمریکا و برخی کشور‌های متحد آن به سرعت ریاست جمهوری او را به رسمیت شناختند و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شدند. نیکلاس مادورو که سال گذشته برای یک دوره ۶ ساله دیگر در انتخابات سراسری پیروز و رئیس جمهور این کشور انتخاب شد، واشنگتن را به کودتا در کشورش متهم و دستور قطع روابط دیپلماتیک را صادر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار