دوستی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ضرورت توجه مسئولان به بیانات رهبری درباره «اقتصاد مقاومتی» و «رونق تولید»

فعال سیاسی اصلاح‌طلب بر ضرورت توجه مسئولان به بیانات رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و رونق تولید تاکید کرد.

غفلت از بیانات مقام معظم رهبری علت بسیاری از مشکلات امروز استاسماعیل دوستی، عضو سابق حزب اعتماد ملی و کارشناس مسائل سیاسی  در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری به اقتصاد درون زا و با توجه به شعار سال که رونق تولید نام گرفته است، گفت: به نظرم راهکار بهبود اقتصاد ایران چیزی به جز توجه ویژه به بومی گرایی نیست و یکی از اقدامات ویژه‌ای که موجبات خود کفایی را در اقتصاد فراهم می‌کند، اهتمام ورزی به توانمندی‌و ظرفیت‌های داخلی کشور است.

وی ادامه داد: موضوعی که البته در بسیاری از بخش‌های اقتصادی کشور مانند خودروسازی مغفول مانده است. برای مثال باید از خود پرسید که چطور می‌شود کشوری که توانایی ساخت هواپیما را داشته و قدرت موشکی خود را به رخ دنیا می‌کشد، توان ساخت یک خودروی استاندارد داخلی را ندارد، که علت وقوع چنین مسئله‌ای به طور قطع به موضوع عدم توجه به نیرو‌های متخصص وجوان کشور برمی‌گردد.

دوستی افزود: بنابراین نکاتی که مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی فرموده‌اند، بسیار حیاتی است چرا که ایشان از مدت‌ها قبل پیش بینی می‌کردند که در آینده ما با تحریم‌های اقتصادی بسیار شدیدی از ناحیه دشمنان اسلام و انقلاب مواجه خواهیم شد که اگر همان روز‌ها تمام مدیران ما به بیانات ایشان توجه داشتند ما با مشکلات اقتصادی امروزکشور مواجه نبوده و یا دست کم معضلات کمتری در این زمینه داشتیم.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به آینده نگری‌های مقام معظم رهبری تاکید کرد: لازم به یادآوری است که در دهه ۸۰ نیز مقام معظم رهبری درباره شبیخون فرهنگی تذکراتی را ارائه دادند که البته مانند امروز بسیاری از مسئولان کشور به آن توجهی نشان ندادند، همین موضوع نیز موجب شد که ما اکنون بسیاری از معضلات فرهنگی را در جامعه و فضای مجازی شاهد باشیم در حالی که اگر همان روز‌ها این موضوع را پیش بینی می‌کردیم به طور قطع خسارت‌های فرهنگی امروز را شاهد نبودیم.

وی تاکید کرد: همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری هم به آن اشاره شد، اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات اقتصاد کشور است و مسئولان هم باید در این مسیر گام‌های اساسی برداشته و به این موضوع باور و اعتقاد قلبی پیدا کنند هرچند که متأسفانه در بسیاری از مدیران ما این باور وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار