مسئول نمایندگی، ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم روحانی در قم برگزار می‌شود.

شیرازی سپاه قدسبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز دوشنبه در نشست خبری با عنوان کنگره بین المللی شهدای مدافع حرم روحانی گفت: این کنگره  روز پنجشنبه دوم اسفندماه در شهر قم و با هدف تجلیل از مقام ١۶١ شهدای مدافع حرم که در سوریه و عراق نقش مهمی در مبارزه با تروریست و داعش نقش اساسی داشتند، برگزار می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در ادامه افزود: ما ٢۵ شهید از ایران، ٩۶ شهید از عراق، ٢۴ شهید از سوریه، ٧ شهید از افغانستان، ٩ شهید از پاکستان در مبارزه با داعش داشتیم. این کنگره هم برای تجلیل از این شهدای روحانی برگزار می‌گردد.

وی ادامه داد: سخنران اصلی این کنگره آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید شیعیان است.

شیرازی با اشاره به آثار فرهنگی تهیه شده برای تجلیل از مقام این شهدا، تصریح کرد: ٢۴ مستند برای تجلیل از مقام شهدای روحانی تهیه شده که از این تعداد برای هریک از شهدای ایرانی یک مستند ساخته شده است. این مستندها از امشب (دوشنبه ۲۹ بهمن ماه) ساعت ١١، فردا صبح ساعت ٧/٣٠ و ١۵ از شبکه افق پخش می شود.

وی ادامه داد: ٣ نماهنگ هم برای این کنگره تهیه شده که یکی از آنها بیانات منتشر نشده رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم است که در این کنگره رونمایی و از شبکه اول و سوم سیما پخش می‌شود.

شیرازی درباره فیلم‌های ساخته شده برای این کنگره نیز عنوان کرد: ٣ فیلم برای این کنگره ساخته شده که ٢ فیلم با عناوین شاگرد اول و از عشق به بعد در این کنگره رونمایی می شود و فیلم سوم نیز پس از برگزاری کنگره رونمایی خواهد شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با اشاره به برگزاری نمایشگاه هوایی با هدف نمایش جایگاه روحانیون مدافع حرم در حاشیه این کنگره، تصریح کرد: در این کنگره، برای هر شهید ٢٩ جلد کتاب تهیه شده که ٢۵ عنوان از آنها خاطرات شفاهی شهدا است که قراراست از ۶ عنوان کتاب در کنگره رونمایی شود.

وی  ادامه داد: در فراخوان کنگره ۵۵ مقاله دریافت شد که ۱۷ مقاله برگزیده شدند؛ مقالات منتخب در یک جلد کتاب چاپ شده است که در روز کنگره رونمایی خواهد شد.

شیرازی در ادامه با اشاره به سایر برنامه های این کنگره عنوان کرد: یک جلد کتاب از مجموعه سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده‌های شهدای مدافع حرم از سوی موسسه حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گردآوری و در روز کنگره رونمایی خواهد شد. همچنین سه نمایشگاه عکس شهدای روحانی که با سیاه‌قلم تهیه شده، عکس شهدا و دست‌نوشته‌های آنان و عکس حضور روحانیت در دفاع از حرم در حاشیه این کنگره برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به شاخصه‌های شهدای روحانی مدافع حرم، اذعان کرد: تعداد زیادی از روحانیون شهید در سوریه و عراق، دارای مدارک تحصیلات عالی بودند و برخی از آن‌ها استاد دروس خارج حوزه علمیه قم نیز بودند که مدارک افتخاری ویژه‌ای از سوی حوزه علمیه قم به این شهدای ممتاز اهدا خواهد شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با اشاره به فعالیت‌های این شهدا در عرصه تبلیغ دینی و مبارزه با داعش، تصریح کرد: برخی از این روحانیون حضور موثر و پررنگی در عرصه مبارزه داشتند. اگر این روحانیون در برخی از مناطق نبودند یا آن منطقه توسط جبهه مقاومت آزاد نمی‌شد یا اینکه به سرعت سقوط می‌کرد.
 
شیرازی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد جانبازان مدافع حرم روحانی ایرانی در نبرد با داعش، اظهار کرد: تعداد جانبازان  روحانی مدافع حرم ایرانی بیش از ۳۰ تن است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
روحشان شاد باشد ان شاالله باشهدای کربلا وباحضرت علی اکبر محشور باشند
آخرین اخبار