آدام شیف گفت: اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در مورد اعلام وضع فوق‌العاده ملی برخلاف قانون اساسی است.

اقدام ترامپ به اعلام وضع فوق العاده بر خلاف قانون اساسی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، آدام شیف، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس کمیته اطلاعات این مجلس گفت: اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مورد اعلام وضع فوق‌العاده به منظور به دست آوردن منابع مالی برای ساخت دیوار مرزی، برخلاف قانون اساسی است.

شیف به شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: این اقدام ترامپ برخلاف قانون اساسی بوده است، زیرا این نخستین باری است که یک رئیس‌جمهور وضع فوق العاده اعلام می‌کند، در صورتی که کنگره آمریکا این پروژه (ساخت دیوار مرزی) را بررسی و رد کرده بود.

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا افزود: ترامپ نیازی نداشت وضع فوق العاده اعلام کند. او این کار فقط برای این انجام داد تا سریع‌تر به خواسته اش برسد. این لحظه‌ای مهم برای ما و همکاران جمهوری‌خواه است. اگر با هم اتفاق نظر نداشته باشیم به معنای جدایی از همدیگر در مورد مسائل بسیار مهم است.

از صحبت‌های آدام شیف اینگونه برداشت می‌شود که مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد تا به همراه سنا و با یک قطعنامه جلوی وضع فوق العاده را که از سوی ترامپ اعلام شده است، بگیرد. اما شیف به همراهی جمهوری خواهان (به خصوص در سنای آمریکا) امیدوار است.

مجری سی ان ان از شیف پرسید، آیا به نظر شما کنگره باید قانون را تغییر دهد و حق اعلام وضع فوق العاده را از رئیس‌جمهور بگیرد؟

آدام شیف در پاسخ گفت: در شرایط فوق العاده رئیس‌جمهور باید حق اعلام وضع فوق العاده را داشته باشد. اما ممکن است این خطر برای روسای جمهور بعدی به وجود بیاید که چنین حقی از رئیس‌جمهور گرفته شود. اما ترامپ به روسای جمهور بعدی فکر نمی‌کند، او فقط به خود می‌اندیشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار