رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران، دیدارهای صورت‌گرفته میان مقامات و مسئولان ايران و قرقيزستان را نشانه عزم و اراده راسخ دو كشور در جهت افزایش سطح مناسبات و تحکیم روابط فيمابين دانست.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، بودوش مامیروا نایب‌رئیس مجلس قرقیزستان، ظهر امروز(یکشنبه) با انوشیروان محسنی‌بندپی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، محسنی بندپی با تأكيد بر مناسبات خوب و برادرانه دوجانبه ایران و قرقیزستان، بر گسترش روابط دو کشور به ویژه در حوزه پارلمانی تاکید کرد و گفت: تبادل هیئت‌های پارلمانی ميان دو کشور، زمینه‌ساز تعمیق و گسترش روابط آنها در حوزه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خواهد بود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و قرقیزستان، دیدارهای صورت گرفته میان مقامات و مسئولان ایران و قرقیزستان را نشان‌دهنده عزم و اراده راسخ برای افزایش سطح مناسبات و تحکیم روابط دو کشور دانست.

وی با تبریک انتخاب آتامبایف به سمت ریاست جمهوری قرقیزستان و برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات اخیر این کشور، سطح بالای مشارکت مردم در انتخابات را نشان رشد و بلوغ سیاسی و اجتماعی ملت قرقیزستان برشمرد.

در ادامه این ملاقات بودوش مامیروا با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ایران را کشوری مهم و تاثیرگذار در عرصه منطقه‌ای و جهانی خواند و بر گسترش مناسبات دو کشور در تمامي زمینه‌ها تاکید کرد.

نایب‌رئیس مجلس قرقیزستان ابراز امیدواری کرد:  همکاری‌های خوب دو کشور در حوزه پارلمانی و تعمیق آن در ساير حوزه‌ها گسترش يافته و تعميق شود./س2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار