مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از کشت بیش از ۲ هزار هکتار حبوبات در این شهرستان خبر داد.

کشت بیش از ۲ هزار حبوبات در فامنینبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، جعفر کاویانی دلشاد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین بیان کرد: سال زراعی گذشته ۲ هزار و ۱۵۲ هکتار انواع حبوبات در فامنین کشت شد که ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت انتظاری نخود دیم اختصاص یافت.

وی گفت: امسال سطح کشت حبوبات در شهرستان فامنین ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار است که ۵۰ هکتار از آن به روش کشت مستقیم و ۲۱۸ هکتار کشت نخودانتظاری با استفاده از بذور گواهی شده انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با بیان اینکه از این سطح مقدار ۷۰ تن نخود به صورت مکانیزه و توسط کمباین برداشت شد تأکید کرد: در راستای اجرای سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی برای اجرای روش‌هایی که هزینه کشت سنتی نخود را کاهش داده و درآمد حاصل از این محصول را بالا ببرد، اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

کاویانی دلشاد با اشاره به اینکه عملیات کاشت اغلب مزارع کشت انتظاری به صورت کاملاً مکانیزه و با استفاده از دستگاه‌های بذرکار صورت گرفت گفت: این اقدام موجب کاهش هزینه‌های کارگری و افزایش قابل توجه عملکرد محصول و در نهایت افزایش درآمد خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۳ هزار هکتار از سطح اراضی قابل کشت این شهرستان آیش است گفت: یکی از اولویت‌های ما حذف آیش و حفظ و افزایش سطح زیر کشت حبوبات است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین افزود: کشت حبوبات در تناوب زراعی به ویژه پس از کشت گندم به منظور حفظ منابع خاک، کاهش بیماری‌ها و علف‌های هرز لازم است.

انتهای پیام/ب

کشت انتظاری ۲۱۸ هکتار نخود دیم در فامنین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.