عضو مجمع خیرین سلامت گفت: خیرین سلامت در حوزه بهداشت و درمان به میزان بیش از ۶ هزار میلیارد تومان کمک کرده‌اند.

کمک 6 هزار میلیارد تومانی خیرین به حوزه سلامت/ ساخت بیمارستان در سرپل‌ذهاب با کمک‌های مردمیمحمد طباطبایی عضو مجمع خیرین سلامت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری باید استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف از جمله  نظام سلامت شود،  به همین دلیل مجمع خیرین سلامت با هدف جذب مشارکت‌های مردمی در حوزه‌های بهداشت و درمان راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: حضور مردم در صحنه باعث موفقیت دو چندان در همه عرصه‌های کشور می‌شود به طوری که درحدود ۶ هزار میلیارد تومان برای کمک‌های مردمی در حوزه بهداشت و درمان و تجهیز و ساخت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در کشور جمع آوری شده است.

طباطبایی افزود: در سال ۹۷ در حدود هزار میلیارد تومان به وسیله مردم برای کمک به حوزه سلامت جمع‌آوری شده است و مجمع خیرین سلامت کار بازسازی بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی امیر اعلم و فیروزگر را بر عهده دارد.

عضو مجمع خیرین سلامت کشور بیان کرد: بیمارستان ۸۱ تخت خوابی سرپل ذهاب که در زمان زلزله کرمانشاه آسیب دیده بود به وسیله خیرین سلامت کشور در حال ساخت است و این مجمع ساخت بیش از ۴ هزار مراکز درمانی، خانه بهداشت، مراکز جامع سلامت و پایگاه بهداشت را بر عهده دارد و تجهیزات برخی از مراکز درمانی را تأمین کرده است.

وی ادامه داد: مجمع خیرین حوزه سلامت در راستای رفع محرومیت‌ها در مناطق کم برخوردار و محروم اقدام به ساخت خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی و همچنین تجهیز امکانات بیمارستانی کرده است.

برگزاری دوره‌های آموزشی خیرین سلامت ویژه مردم 

طباطبایی ادامه داد: من معتقدم که دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند کار‌های مربوط به حوزه سلامت را انجام دهند و باید زمینه مشارکت مردم را در حوزه بهداشت و درمان و برای ساخت و تجهیز مراکز درمانی بیشتر کرد.

عضو مجمع خیرین سلامت کشور ادامه داد: مجمع خیرین حوزه سلامت در راستای ارتقای سطح سلامت اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف ویژه مردم و مراجعان به ویژه مناطق محروم کرده است و در آینده به دنبال افزایش و ارتقای برنامه‌های آموزشی برای  پیشگیری از بیماری است تا هزینه‌های کمتری در حوزه بهداشت و درمان به مردم و کشور تحمیل نشود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار