محقق: اشرف غنی تلاش دارد در انتخابات ریاست جمهوری مداخله کند

محمد محقق اظهار داشت: اشرف غنی با برکناری اعضای کمیسیون های انتخاباتی تلاش دارد در انتخابات ریاست جمهوری مداخله کند.

محقق: اشرف غنی تلاش دارد در انتخابات ریاست جمهوری مداخله کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی و معاون دوم تیم انتخاباتی اعتدال و امنیت به رهبری محمد حنیف اتمر، امروز در یک نشست خبری اظهار داشت: رئیس جمهور با برکناری اعضای کمیسیون های انتخاباتی تلاش دارد در انتخابات ریاست جمهوری مداخله کند.

به گفته وی، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان شماری از ولایت‌ها را نیز تهدید کرده که نتیجه انتخابات مجلس نمایند‌گان را دستکاری کنند.

محقق با بیان اینکه برخی پروژه‌ها به صورت خیالی توسط رئیس جمهور به خاطر کمپاین‌های انتخاباتی افتتاح می‌شود گفت: در آستانه کمپاین‌های انتخاباتی، از تغییرات و تبدیلات که در ادارات دولتی آغاز شده،‌ باید جلوگیری شود.

وی بیان داشت: اصلاحات و مقرری‌هایی که در حکومت صورت می‌گیرد، هدفمندانه است و صرف برای انتخابات صورت می گیرد.

معاون ریاست اجرایی دولت افغانستان تصریح کرد: رئیس جمهوری و معاونانش از امکانات دولتی به عنوان امکانات شخصی استفاده می‌کنند و کسانی که به تیم انتخاباتی او نپیوسته‌اند، از وظیفه‌اش سبک دوش و امنیتش را برهم می‌زند که نمونه‌اش جنرال جرأت است.

محقق در ادامه گفت: خلع سلاح افراد و پس‌گرفتن امکانات دولتی از شخصیت‌های برجسته نظام، این‌گونه تلقی می‌شود که امکانات دولت، ملکیت شخصی رئیس جمهور است، در حالی که این امکانات از کمک‌های بین‌المللی است و مربوط بیت المال می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار