یک نفر شکارچی غیر مجاز قبل از شروع به شکار در منطقه پیشنهادی حفاظت شده کمر سرخ سرایان دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، ارشادی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرایان گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان حین عملیات گشت و کنترل اجرای مقررات شکار و صید در منطقه پیشنهادی حفاظت شده کمر سرخ سرایان موفق به جلوگیری از وقوع  شکار غیر مجاز در این منطقه شدند.

وی با بیان اینکه  محیط بانان با مشکوک شدن به رد پای یک نفر در برف وبا رد زنی و پیگیری موضوع، یک نفر شکارچی  را که به قصد شکارغیر مجاز به منطقه پیشنهادی حفاظت شده کمر سرخ ورود پیدا کرده بود، قبل از هر اقدامی دستگیر کردند افزود:  یک قبضه اسلحه گلوله زنی  و تعداد دو تیر فشنگ از وی نیز کشف  و ضبط شد . 

ارشادی با اشاره به اینکه نزول  بارش باران وبرف در ارتفاعات وسردی هوا موجب شده است  حیات وحش  معمولا به مناطق پایین تر بیایند گفت: این مسئله موجب سوء استفاد برخی از شکارچیان شده است که در همین راستا محیط بانان اقدامات حفاظتی و کنترلی  خود را  در این ایام افزایش داده و حاشیه مناطق را تحت پوشش بیشتری قرار می دهند .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرایان همچنین از عموم مردم و علاقمندان به محیط زیست و حیات وحش خواست  تا درصورت مشاهده هرگونه  موارد مشکوک به تخلف شکار وصید مراتب را از طریق سامانه 1540 یا تلفن های ادارات محیط زیست  به مامورین یگان حفاظت محیط زیست جهت پیگیری و اقدامات لازم گزارش دهند.

انتهای پیام / ط آ

کشف  و ضبط یک قبضه اسلحه گلوله زنی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.