رییس جمهور گفت: مردم باید نسبت به آینده کشور امیدوار باشند ، این مشکلاتی نیست که ملت را به زانو درآورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه شورای اداری و افتتاح پروژه های اقتصادی و زیربنایی هرمزگان با بیان اینکه بعضی‌ها باور ندارند در شرایط جنگ هستیم ،افزود: هنوز برخی باور ندارند که در شرایط جنگ اقتصادی هستیم که هم بمباران می شود هم خمپاره می زنند و حتی در این در شرایط تعدادی شهید و تعدادی مفقود می‌شوند.

وی افزود: دولت امین اموال مردم است و طبق قانون اساسی بودجه باید در مجلس تصویب و  آن را در بخش های مختلف هزینه کند.

رئیس جمهور در ادامه بیان کرد: ما همان دولتی هستیم که تورم را کنترل کردیم چون مردم امید به آینده داشتند و به دنبال تولید بودند ،پس باید نسبت به آینده کشور هم امیدوار باشند ،  این مشکلاتی نیست که ملت را به زانو درآورد.

روحانی گفت: دولت در حد توان خود ۲۰ درصد حقوق را افزایش داده و به مجلس پیشنهاد کرده است، امسال هم تولید و هم واردات گوشت بیشتر است، اما به دلیل گران بودن نهاده‌ها قیمت افزایش یافته و اگر دلالان بازار را به هم می‌زنند، باید همه کمک کنند.

وی اضافه کرد: در زمان جنگ همه دنیا پشت سر صدام بودند، ولی وقتی همه باهم بودیم موفق شدیم، امروز هم اگر همه با هم نباشیم رفع مشکلات امکانپذیر نیست.

رئیس جمهور گفت: اینکه می‌توانیم بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی در جهان را در بندرعباس داشته باشیم، دلیلش این است که در زمان جنگ نابرابر راه توسعه را ادامه می‌دهیم، اما می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.

دلیل قاچاق اجناس به خارج از کشور گرانی نیست، ارزانی است

روحانی تصریح کرد:اگر می‌خواهیم جلوی قاچاق بنزین، دام و کالا‌های اساسی گرفته شود باید همه کمک کنند .

وی با بیان اینکه یکی از دلایل قاچاق ارزانی آن کالا است، گفت: اگر قیمت بنزین هزار تومان است و در ترکیه ده هزار تومان دلیلش ارزانی سوخت در ایران است.

وی با اشاره به قیمت آب در روستا‌ها و شهر‌های ایران تاکید کرد: نهصد هزارمیلیارد تومان در سال بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور یارانه ، آب و گاز داده می‌شود که نمی‌شود این قیمت‌ها را اصلاح کرد، چون بر دوش مردم فشار خواهد آمد و باید از این مشکلات عبور کنیم.

رئیس جمهور یادآور شد:تولید محصول گندم در این دولت بیش از سه برابر شده و قیمت هم چند برابر ، پس معنایش این است که درآمد کشاورز هم بیشتر شده است.

روحانی با اشاره به تلاش شبانه روزی وزرا و مسئولان برای رفع مشکلات افزود: اکنون در شرایط سختی هستیم دشمنان از همه طرف به کشور فشار می‌آورند.

وی گفت: سه بار در یکسال در برابر آمریکا در دادگاه بین المللی لاهه پیروز شده‌ایم و دادگاه به نفع ایران رای داده در مورد دارایی‌های بلوکه شده در آمریکا و البته اکنون دادگاه وارد کار ماهوی می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه به خاطر ملتمان،کارگران و همه زحمت کشان و کسانی که تلاش می‌کنند،شاکر خداوند هستیم، ادامه داد : البته روز‌های سختی داریم که خواهد گذشت و روز‌های با موفقیت با تلاش مردم، سه قوه، رهنمود‌های رهبری فرا خواهد رسید و در پناه خداوند و ارواح طیبه شهدا از مشکلات عبور خواهیم کرد.

روحانی از مردم بندرلنگه، وحدت علمای شیعه و سنی و امام جمعه بندرلنگه و مردم هرمزگان تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام /ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
جنگ بایستی برای همه باشد نه فقط مردم عادی !!!!