رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: استعفای سید عباس صالحی شایعه است و ما از او خواهش می‌کنیم که در حوزه فرهنگ و هنر مقاومت کند

واکنش رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به خبر کناره‌گیری عباس صالحی از منصب وزارت ارشادحجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کناره‌گیری سید عباس صالحی از منصب وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: استعفای سید عباس صالحی شایعه است و ما از او  خواهش می‌کنیم که در حوزه فرهنگ و هنر مقاومت کند و یاری‌رسان ما باشد تا چنین آثاری مانند «خورشید از حلب طلوع می‌کند» که بخشی  از آن در تربیت نیروهای انقلابی است در فضای فرهنگی جریان پیدا کند. 

وی ادامه داد: من کمتر از سه سال است که نماینده مجلس هستم و این سومین وزیر است که در وزارت ارشاد حضور دارد. این تغییر مدیریت و بی ثباتی قطعا به فرهنگ آسیب می زند و امیدواریم انشالله آقای روحانی تغییرات و ملاحظات قبلی را در انتخاب یا جایگزین کردن فردی دیگر تکرار نکند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حاشیه اجرای نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند» گفت: «خورشید از حلب طلوع می‌کند» به لحاظ تاریخی بخشی از روضه حضرت سیدالشهدا (ع) را ارائه کرده است و تاثیری که عاشورا از همان روز اول روی ادیان و مذاهب دیگر گذاشت را به نمایش گذاشته است، که چگونه راهبی مسیحی حافظ سر امام حسین (ع) شد و این تاثیرگذاری در طول تاریخ مستمر بوده است.به نوعی امتداد جریان عاشورا به امروز که عناصر تکفیری و خشونت طلبان افراطی داعش که در حقیقت همان یزیدیان زمان هستند را نشان می دهد.

وی ضمن تبریک به کوروش زارعی تصریح کرد: به زارعی برای همکاری با بازیگران سوری و و خلق چنین اثری تبریک می‌گویم. من اطلاع زیادی از تئاتر سوریه نداشتم و این اثر به نظر من می‌تواند طلیعه خوبی باشد. اگر جشنواره تئاتر فجر بر همین روال باشد جای قدردانی و سپاس از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان هایی مانند اوج و دیگر نهاد ها در خلق چنین آثاری تاثیر گذاری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مازنی افزود: ما باید امور را مطلق نبینیم و نگاهی نسبی داشته باشیم. سینمای ما نسبت به قبل از انقلاب اسلامی در جایگاه خوبی قرار دارد، ما باید توجه کنیم که فیلم‌سازی ما در قبل از انقلاب اسلامی در چه وضعیتی بود و در حال حاضر کجا هستیم. پس از انقلاب اسلامی روند رو به بهبودی رفته است. من به همه دوستان و همکارانم در وزارت ارشاد خداقوت می‌گویم، درحالی که برگزاری چنین جشنواره‌ای خالی از نقد نیست. من از منتقدان و دوستان می‌خواهم که همواره نقد منصفانه داشته باشند و معایب و محاسن را بایکدیگر بازگو کنند، چرا که این نگاه منصفانه به ما کمک می‌کند تا به اهداف انقلاب و فرمایش مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب نزدیک تر شویم.

انتهای پیام/

تقدیر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از عوامل «خورشید از حلب طلوع می‌کند» 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار