رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت:فرهنگ ابزار موردنیاز برای رسیدن به تمدن اسلامی است که این ظرفیت را در کشور به وفور در اختیار داریم و باید از آن به درستی بهره بگیریم.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی امروز در مراسم چهل قلم  در اصفهان (تجلیل از اهالی قلم متعهد و برجسته ) اظهار داشت:  دشمنان ما چهل سالگی انقلاب اسلامی را برنتافتند و همانگونه که در طول این سال‌ها سعی کردند چهره انقلاب را خشن و نامعقول نشان دهند همچنان بر انجام این نقشه کور خود پای‌فشاری می کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان تلاش دارند این تفکرات را از طریق فضای مجازی به جوانان کشورمان القاء کنند، ابراز داشت: انقلاب اسلامی ما بر اساس درک، شعور و بصیرت و دانایی شکل گرفته است و این نکته‌ای نیست که از دید اندیشمندان دور بماند.

وی تصریح کرد:  قدرت انقلاب اسلامی ما در پول و سلاح خلاصه نمی شود بلکه وابسته به تمدن کهن و فرهنگی است که از ایمان سرچشمه گرفته است و رویش‌های انقلابی همچون شهید حججی می‌آفریند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به اینکه توجه به نگارش و خواندن کتاب در جمهوری اسلامی ایران نشانی از عقلانیت و خردمندی در انقلاب اسلامی بیان داشت: باید کتابخوانی را در کشور گسترش دهیم و بر این اساس وجود کتابخانه‌های متعدد در سرتاسر کشور ظرفیت مناسبی است که باید در راستای گسترش این فرهنگ از آن به درستی بهره بریم.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب ما را به حرکت به سمت قله تمدن اسلامی دعوت کردند، ابراز داشت: تنها با هم‌افزایی و تلاش می‌توانیم در طول زمان تمامی جنبه‌های تمدن اسلامی را در کشور پیاده کرده و به این قلع رفیع مدنظر رهبر معظم انقلاب دست پیدا کنیم.

حدادعادل تاکید کرد: فرهنگ ابزار موردنیاز برای رسیدن به تمدن اسلامی است که این ظرفیت را در کشور به وفور در اختیار داریم و باید از آن به درستی بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه تمدن و فرهنگ ما قدرت دفاع از خود را دارد، بیان داشت: ما اکنون گام در پنجمین دهه انقلاب گذاشته‌ایم و امیدواریم  پرچم این انقلاب را با شکوه‌تر از گذشته به دست صاحب اصلی آن امام زمان (عج) برسانیم.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری مراسم چهل قلم در اصفهان با حضور حدادعادل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.